VAUXHALL – rok 1905
Producent: Vauxhatl Iron Works Co. Ltd., Luton Bedfordshire, Anglia.
W 1905 r. angielska firma pod nazwą Vauxhall Motors Ltd. zatrudniła znakomitego konstruktora Laurence Pomeroy, który zgodnie z polityką spółki miał skonstruować samochód dla warstw średnio zamożnych.
Wkrótce też powstał elegancki, 2-miejscowy samochód za umiarkowaną cenę 200 funtów. Chłodzony woda silnik miał aż trzy cylindry. Silnik o mocy 6,7 kW (9 KM) byl ukryty pod typową maską w kształcie żelazka, charakterystyczna dla modeli produkowanych do 1905 r. Dalsze modele miały już klasyczną czołową chłodnicę. Sprzęgło i 3-stopniowa skrzynia biegów przenosiły siłę napędową od znajdującego się z przodu silnika na most tylny. Klasyczne podwozie miało obydwa sztywne mosty resorowane wzdłużnymi resorami piórowymi. Firma zastosowała po raz pierwszy do sterowania kołami przednimi kierownicę zamiast korby. Kierownica była wynalazkiem francuskiego konstruktora, zawodnika samochodowego i właściciela fabryki samochodów Emila Levassora, znanym od 1898 r.
Z 20 egzemplarzy tego modelu Vauxhall zachował się tylko jeden. Wystawiony jest obok innych samochodów z lat 1903—1930 w zbiorach firmy Luton.