Układ hamulcowy w samochodzie Polski Fiat 125P. Samochód Polski Fiat 125P wyposażony jest w hamulce tarczowe na 4 koła z zaciskiem pływającym, z cylindrami sterującymi do każdego koła. Hamulce są uruchamiane hydraulicznie za pomocą podciśnieniowego urządzenia wspomagającego (servo) i pompy z tłokiem. Hamulec ręczny jest uruchamiany dźwignią ręczną i działa mechanicznie na okładziny cierne hamulców tylnych kół. Luz między okładzinami ciernymi a tarczami hamulców jest regulowany samoczynnie. Należy dodać, że w samochodzie Polski Fiat 125P minimalna dopuszczalna grubość okładzin ciernych wynosi 2 mm. Jeżeli skok dźwigni hamulca ręcznego jest nadmierny, oznacza to, że zluzowana jest linka sterująca, którą należy wyregulować za pomocą końcówki. W tym celu należy: ustawić dźwignię hamulca ręcznego w położeniu zwolnionym; podciągnąć dźwignię trzy zęby do góry; zluzować nakrętki napinacza i tak je ustawić, żeby linka była mocno naciągnięta, a następnie dobrze dokręcić nakrętki. Linka jest dobrze naciągnięta, gdy samochód po zaciągnięciu dźwigni hamulca o 4 zęby segmentu zostaje zahamowany.