Wagon jest czwartą odmianą nadwozia modelu Corolla VIII generacji. Samochód w 1999 roku przeszedł niewielką kosmetykę przedniej części nadwozia – zmieniono kształt reflektorów, pokrywy silnika i przedniego zderzaka. We wnętrzu inny wygląd uzyskała konsola środkowa i obudowa zestawu wskaźników. Poza tym wyposażono pojazd w nowe silniki z rozrządem o zmiennych fazach – rodzina WTi. Corolla zyskała na dynamice i elastyczności, ale zachowała niskie zużycie paliwa, wyróżniające poprzedni model spośród grona konkurentów.
Wnętrze Corolli podobnie jak modelu Avensis ma bardzo dobrą ergonomię, czytelny zestaw wskaźników, łatwo dostępne dźwigienki i przełączniki. Utrzymane jest w jasnych, optymistycznych barwach, które powiększają je optycznie. Wielkość wnętrza wypada jednak na niekorzyść (rozstaw osi 2465 mm) w porównaniu z europejskimi konkurentami z tego segmentu. Przejawia się to mniejszą ilością miejsca na nogi dla pasażerów tylnych siedzeń. Wyposażenie podstawowe samochodu ma przeciętny poziom – poduszka bezpieczeństwa w kierownicy, wspomaganie układu kierowniczego, immobilizer i komputer pokładowy. Uzupełnienie wyposażenia o drugą poduszkę, system ABS, elektrycznie podnoszone szyby i regulowane lusterka.
Dopracowane zawieszenie zapewnia zarówno dobrą przyczepność kół do nawierzchni jak i dobry komfort, a jego praca nie powoduje nieprzyjemnego i uciążliwego hałasu. Układ kierowniczy działa sprawnie i precyzyjnie, co w połączeniu z małym promieniem skrętu pozwala bez trudu wykonywać skomplikowane manewry na parkingach. Hamulce zatrzymują awaryjnie samochód bez większych trudności, nawet na nierównej i zniszczonej nawierzchni.
Odmiana Wagon jest najbardziej kontrowersyjną, ze stylistycznego punktu widzenia, wersją Corolli. Sprawia to kształt tylnej części auta z mocno pochylonymi tylnymi drzwiami i znacznie zwężonym nadwoziem w okolicy dachu. Taki układ bryły samochodu powoduje, że przestrzeń ładunkowa ma małą pojemność – 310 dm3 do linii okien przy rozłożonej kanapie tylnej i maksymalną wynoszącą tylko 965 dm3. Mimo małej pojemności podłoga bagażnika nie ma progu utrudniającego operowanie ładunkiem, a w podłodze zamontowano zaczepy umożliwiające zamocowanie przewożonych przedmiotów. Niestety, wnęki kół i obudowy elementów tylnego zawieszenia znacznie zwężają przestrzeń ładunkową. Cechy te sprawiają, że Corollę kombi można traktować jedynie jako samochód rodzinny o powiększonej przestrzeni bagażowej, a nie jak typowe kombi do wykonywania zadań transportowych. Rezygnując z wożenia Corollą Wagon towarów w małej firmie, możemy ją uznać za wygodny środek transportu w codziennych dojazdach do pracy, pomocny przy większych zakupach i zapewniający odpowiednią ilość miejsca na urlopowy lub weekendowy ekwipunek rodziny z małymi dziećmi.