Inny sposób ułatwienia dostępu mieszanki do iskry zaproponowali konstruktorzy japońscy. Wprowadzili rowek w jednej z elektrod. W firmie NGK rowek ten ma kształt litery V i jest wykonany na powierzchni czołowej elektrody środkowej. Natomiast w firmie DENSO świece mają standardowo wykonany w elektrodzie bocznej rowek wewnętrzny w kształcie litery U, który stwarza dodatkową przestrzeń wypełnianą przez iskrę. Dzięki temu jądro płomienia otrzymuje więcej miejsca do rozprzestrzeniania się, co daje w efekcie większy i gorętszy front ognia. Rezultatem jest bardziej regularna praca silnika, zwłaszcza przystosowanego do spalania uboższych mieszanek. Iskra ma do wyboru jedną z czterech dróg między elektrodą środkową z rdzeniem miedzianym a krawędziami rowka. Przeskok iskry odbywa się zawsze do najwyższego i najbliższego punktu. Rowek „U” stwarza efekt zwiększonej przerwy iskrowej, chociaż nominalny odstęp elektrod pozostaje zachowany.
W podobny rowek „U”, ale o mniejszych rozmiarach konstruktorzy z DENSO zaopatrzyli swoją świecę platynową ZU. Środkowa elektroda platynowa ma średnicę 0,7 mm, natomiast elektroda boczna z rowkiem ma zaostrzony koniec. Zaletą stosowania cienkiej elektrody środkowej jest niskie zapotrzebowanie na napięcie zapłonu oraz wytwarzanie silnej iskry. Świeca ZU ułatwia rozruch silnika i jest polecana do silników wysokiej mocy i wyczynowych. Producent określa jej trwałość na 100 000 km.
Taką samą trwałość osiągają świece Double Platinum firmy Autolite, dzięki zastosowaniu platynowanych końcówek zarówno na elektrodzie środkowej jak i bocznej. Platyna, jako materiał o dużej wytrzymałości, doskonałym przewodnictwie oraz odporny na zużycie, zapewnia długą żywotność świecy i pewny zapłon zasysanej do cylindrów mieszanki. Umożliwia to uzyskiwanie optymalnej mocy silnika i niższego zużycia paliwa.