Kiedy przychodzi czas na okresowy przegląd samochodu i wymianę różnych płynów eksploatacyjnych, filtrów lub świec zapłonowych, często stajemy przed dylematem, czy zastosować materiały wskazane przez producenta samochodu w instrukcji obsługi, czy skorzystać z jakiegoś zamiennika dostępnego w handlu.
Rozwiązanie tego problemu w przypadku świec zapłonowych jest bodaj najprostsze, ponieważ podawany w fabrycznej instrukcji obsługi typ świec nie wynika tylko z przeprowadzanych prób i badań, lecz jest również rezultatem umowy handlowej zawartej między producentem samochodu i wytwórcą świec. Przed koniecznością zastosowania zamiennika świec staną z pewnością użytkownicy starszych pojazdów.
Najwięksi wytwórcy wprowadzili na rynek szeroką ofertę świec zapłonowych, charakteryzujących się półpowierzchniowym wyładowaniem iskry. Świece o wyładowaniu powierzchniowym i półpowierzchniowym są znane od lat. Nowością jest natomiast kombinacja dwóch zjawisk w jednej świecy: tradycyjnego wyładowania powietrznego i wyładowania powietrzno-ślizgowego, które jednak nie występują jednocześnie.
W samochodach eksploatowanych w warunkach zmiennych, kiedy przeważa jazda na krótkich odcinkach i w korkach ulicznych, dochodzi do szybkiego zanieczyszczenia nagarem izolatora świecy zapłonowej. Samooczyszczenie świecy odbywa się dopiero podczas dłuższej jazdy, co w mieście najczęściej się nie zdarza. Pozostający na świecy nagar osłabia iskrę, ponieważ powoduje upływ prądu. Wskutek tego może dochodzić do zaników zapłonu, objawiających się trudnościami w uruchomieniu zimnego silnika, jego nierównomierną pracą lub uszkodzeniem katalizatora. Aby usunąć te niedogodności, skonstruowano dla pojazdów eksploatowanych głównie w ruchu miejskim świece o wyładowaniu półpowierzchniowym kombinowanym.