SS JAGUAR 100 – rok 1937
Producent: S. S. Cars Limited, Coventry, Anglia.
Wiliam Lyons, właściciel firmy S. S. Cars Ltd., pozyskał w 1934r. dwóch świetnych konstruktorów silników znanych marek Humber i Bentley — Williama Haynesa i Harry’ego Weslake, dzięki którym mógł w swoich samochodach stosować wreszcie własne silniki.
Harry Weslake, uważany za jednego z najwybitniejszych specjalistów, twórca silnika Bentley, skonstruował do silnika Standard nową głowicę cylindrów z rozrządem OHV, dzięki czemu silnik ten rozwijał moc 73,5 kW (100 KM), stając się podstawą nowej typowej serii samochodów SS Jaguar. Program produkcyjny składał się w owym czasie z limuzyn i kabrioletów o pojemności 1,5 litra, 2,5 litra oraz 3,5 litra oraz samochodów SS Jaguar 100 z silnikami o pojemności 2,5 litra oraz 3,5 litra.
Najbardziej znanym modelem fabryki stał się dzięki swoim osiągnięciom w wyścigach samochód SS Jaguar 100, 3,5-litrowy, jeden z pierwszych tej marki przekraczający prędkość 100 mil/h. Silnik miał stopień sprężania 17,5 i zużycie 80 litrów alkoholu na 100 km.
Przedstawiony na ilustracji model to 2-miejscowy sportowy samochód klasycznej koncepcji z 6-cylindrowym silnikiem o pojemności 2664 cm3 i mocy 75 kW (102 KM) przy 4600 obr/min. Dwie pompy elektryczne dostarczały paliwo do dwóch gaźników typu SU. Skrzynia biegów była 4-stopniowa. Samochód miał podłużnicową ramę, obydwa mosty sztywne resorowane wzdłużnymi resorami piórowymi i amortyzowane tłumikami ciernymi. Koła firmy Rudge & Whittworth są przymocowane centralną nakrętką. Przeciętne zużycie paliwa — 12 do 17 litrów na 100 km, maksymalna prędkość 160 km/h.
W latach 1935—1940 wyprodukowano ogółem 315 samochodów SS Jaguar 100, z tego 117 egzemplarzy z silnikiem 3,5-litrowym.