III ’92: prezentacja auta; ’93: najsilniejsza wersja Biturbo z silnikiem 3.0 V6/270 KM i napędem 4×4; ’96: zmiany stylistyczne; ’99 nowa gama, na polskim rynku z silnikiem 3.0 V6 24V.
► Dane techniczne
Nadwozia: limuzyna 5-drzw., wym. 4768/1816/1435 mm; poj. bagaż. 455/1360 l, masa wł. od 1370 kg. Silniki: benzynowe: 1.9 16V/136 KM, 2.0/105, 2.0 12V/132, 2.2/107, 2.2 12V/137, 2.4 20V/165, 2.9 24V/190, 3.0/167-194, 3.0 V6 turbo/260; diesle: 2.1/88, 2.2 12V/ 113, 2.5 td/113 KM.
Podwozie: napęd przedni (3.0 też 4×4), skrz. 5-bieg. man., 4-bieg. aut.; zaw. niez. przód kol. McPhersona, tył wah. poprz., drążki reakcyjne.
► Usterki
• liczne usterki zawieszenia
• wycieki oleju z silnika i skrzyni biegów
• korozja układu wydechowego i przewodów hamulcowych
• szybkie zużycie tarcz hamulcowych
Ceny części w zł
reflektor 656
błotnik przedni 658
sprzęgło kompletne 1204
klocki hamulcowe (przód) 245
szyba drzwi przednich 304
napęd rozrządu 837
Renault Safrane 2.0, 1994 r.
► Podsumowanie
Następca modelu 25 także nie zdobył wielkiej popularności. Ale tak to już z limuzynami jest, o czym świadczy Safrane: mogą mieć elegancki styl, być zbudowanymi poprawnie, wyposażonymi bogato, ale to jeszcze za mało dla ludzi szukających prestiżu. Nawet za stosunkowo niską cenę.
Komfortowy układ jezdny Duża utrata wartości Kosztowna eksploatacja