Renault Safrane

Renault SafraneIII ’92: prezentacja auta; ’93: najsilniejsza wersja Biturbo z silnikiem 3.0 V6/270 KM i napędem 4×4; ’96: zmiany stylistyczne; ’99 nowa gama, na polskim rynku z silnikiem 3.0 V6 24V.

►    Dane techniczne
Nadwozia: limuzyna 5-drzw., wym. 4768/1816/1435 mm; poj. bagaż. 455/1360 l, masa wł. od 1370 kg. Silniki: benzynowe: 1.9 16V/136 KM, 2.0/105, 2.0 12V/132, 2.2/107, 2.2 12V/137, 2.4 20V/165, 2.9 24V/190, 3.0/167-194, 3.0 V6 turbo/260; diesle: 2.1/88, 2.2 12V/ 113, 2.5 td/113 KM.
Podwozie: napęd przedni (3.0 też 4×4), skrz. 5-bieg. man., 4-bieg. aut.; zaw. niez. przód kol. McPhersona, tył wah. poprz., drążki reakcyjne.

►    Usterki
•    liczne usterki zawieszenia
•    wycieki oleju z silnika i skrzyni biegów
• korozja układu wydechowego i przewodów hamulcowych
• szybkie zużycie tarcz hamulcowych

Ceny części w zł
reflektor    656
błotnik przedni    658
sprzęgło kompletne    1204
klocki hamulcowe (przód) 245
szyba drzwi przednich    304
napęd rozrządu    837
Renault Safrane 2.0, 1994 r.

►    Podsumowanie
Następca modelu 25 także nie zdobył wielkiej popularności. Ale tak to już z limuzynami jest, o czym świadczy Safrane: mogą mieć elegancki styl, być zbudowanymi poprawnie, wyposażonymi bogato, ale to jeszcze za mało dla ludzi szukających prestiżu. Nawet za stosunkowo niską cenę.
Komfortowy układ jezdny Duża utrata wartości Kosztowna eksploatacja