XII ’93: debiut wersji dwubryłowej; ’95 kombi; ’98: zmiany stylistyczne i nowe jednostki napędowej; ’99: nowe silniki: turbodiesel 1.9 dCi i benzynowy 2.0 16V; XI 2000 zakończenie produkcji Laguny I.
► Dane techniczne
Nadwozia: 5-drzw. hb.; wym. 4508/ 1752/1433 mm, poj. bag. 452/1334 l; kombi: wym. 4628/1752/1470 mm; poj. bag. 520/1782 l.
Silniki: benz. 1.6 16V/110 KM, 1.8/90-115, 1.8 16W120, 2.0/115, 1.916V/140,3.0 V6/167-194; diesle: 1.9 td/ 98,1.9 dCi/110 (wtrysk bezp.), 2.212V/83 KM, 2.2 12V td/113.
Podwozie: napęd na przednie koła, skrzynia 5-bieg. man. lub 4-bieg. aut.; zawieszenie niezależne: przód kol. McPhersona, tył drążki skrętne.
► Usterki
• awarie instalacji elektrycznej
• wycieki oleju z silnika i skrzyni
• usterki zawieszenia
• korozja układu wydechowego
• zużycie hamulców
• awaryjny immobiliser, rozrusznik
Ceny części w zł
reflektor 491
błotnik przedni 573
sprzęgło kompletne 835
klocki hamulcowe (przód) 245
szyba drzwi przednich 210
napęd rozrządu 608
Renault Laguna 1.8, 1998 r.
► Podsumowanie
W swojej klasie Laguna oferuje ponadprzeciętną przestrzeń, nowoczesną konstrukcję, wysoki komfort i szeroki wybór silników. Auto ma elegancki styl, funkcjonalne wnętrze. Gorsze oceny wystawiają użytkownicy za niezawodność, jakość wykonania i trwałość wielu elementów.
Przestronne wnętrze Komfort, wyposażenie Wysokie ceny części i serwisu