’84: początek produkcji jednobryłowej wielkopojemnej limuzyny 5-7-osobowej; ’88: zmiany stylistyczne, wersja Quadra z napędem 4×4; ’91: nowa generacja Espace; XI ’96: kolejna zmiana modelu.
► Dane techniczne
Nadwozia: van 5-drzw.; wym. 4429/1795/1690 mm, poj. bagaż. 250/3000 l, masa wł. od 1320 kg.
Silniki: benzynowe z wtryskiem paliwa, 2 zawory na cylinder: 4-cyl.: 2.0/103 KM, 2.2/107 KM; V6: 2.8/150 KM; 4-cyl. turbodiesel z komorą wstępną: 2.1/88 KM.
Podwozie: napęd na przednie kola lub 4×4, skrzynia 5-bieg. man. lub 4-bieg. aut.; zawieszenie przód niez. kol. McPhersona, tył oś sztywna, drążek Panharda, sprężyny śrubowe.
► Usterki
• awarie instalacji elektrycznej
• wycieki oleju z silnika i skrzyni
• awaryjna pompa paliwa
• korozja nadwozia
• matowienie lakieru
• luzy w układzie kierowniczym
• zużyte przeguby
Ceny części w zł
reflektor 631
błotnik przedni 636
sprzęgło kompletne 920
klocki hamulcowe (przód) 400
szyba drzwi przednich 222
napęd rozrządu 608
Renault Espace 2.0, 1995 r.
► Podsumowanie
Moda na tego typu auta przyszła z USA i trwa nadal. Filozofia użytkownika jest prosta -wielka przestrzeń do pokonania i wielka rodzina do przewiezienia, a to wymaga wielkiego auta. To wymaga też komfortu i indywidualnego zaspokojenia potrzeb podróżnych. Takie też jest Espace.
Olbrzymie wnętrze Dobre osiągi,komfort Niska jakość starszych aut