V ’90: debiut modelu, wersje 3- i 5-drzwiowe; ’91: silnik 1.8 16V; III ’94: restyling, poduszka powietrzna kierowcy; ’96: zmiany stylistyczne i konstrukcyjne, nowe silniki 1.1; III 98: nowy model Clio II.
► Dane techniczne
Nadwozia: hatchback: 3- i 5-drzw.; wym. 3709/1632/1395 mm; poj. bagażnika 265/695/1055 l, masa własna od 815 kg.
Silniki: benzynowe: gaźnikowe: 1.1/48 KM; gaźnik lub wtrysk: 1.2/54-60, 1.4/75-80, 1.7/90, 1.8/ 88-110,1.816V/128-140, 2.0 16V/ 150; diesle 1.9/60-65 KM.
Podwozie: napęd przedni, skrzynia 4-, 5-bieg. man. lub 3-, 4-bieg. aut.; zawieszenie niez.: przód kolumny resorujące, tył drążki skrętne.
► Usterki
• szybko zużywające się amortyzatory, stuki w przednim zawieszeniu
• awaryjna instalacja elektryczna
• korozja układu wydechowego
• nadmierne zużycie hamulców
Ceny części w zł
reflektor 269
błotnik przedni 297
sprzęgło kompletne 536
klocki hamulcowe (przód) 177
szyba drzwi przednich 229
napęd rozrządu 497
Renault Clio 1.2, 1994 r.
► Podsumowanie
Clio pierwszej generacji to francuski przebój segmentu B. Z nowoczesnymi silnikami, przestronnym wnętrzem o niezłym komforcie i jakości wykonania łatwo znajduje klientów. Odwrotnie niż francuskie wino – im starsze roczniki, tym gorsze, ze słabszymi hamulcami z uboższym wyposażeniem.
Przestronność, ładowność Duży wybór silników Awaryjność starszych aut