72: początek produkcji trzydrzwiowego hatchbacka; ’85 zmiana modelu, debiut wersji pięciodrzwiowej, nowe silniki; ’86: wersja kabriolet; ’88 usportowiony GTX; ’94 koniec produkcji.
► Dane techniczne
Nadwozia: hatchback: 3-drzw. wym. 3590/1565/1385 mm, poj. bagażnika 235/915 l; 5-drzw.: dł. 3650 mm; poj. bagażnika 235/9551.
Silniki: benz.gaźnikowe: 0.8/36 KM, 1.0/42, 1.1/47, 1.4 turbo/115; gaźnik lub wtrysk 1.4/60-72; wtrysk:
1.7 GTX/75-95; diesle: 1.6/55-60.
Podwozie: napęd na przednie koła; skrzynie 4-, 5-bieg. man. lub 3-bieg. aut.; zawieszenie niez.: przód kolumny resorujące, tył wahacze wzdłużne, drążki skrętne.
► Usterki
• korozja nadwozia
• problemy z rozruchem, awarie gaźnika (starsze roczniki), zapłonu, pompy paliwa i wodnej
• zrywająca się linka sprzęgła
• zużyte przeguby napędowe
Ceny części w zł
reflektor 256
błotnik przedni 278
sprzęgło kompletne 556
klocki hamulcowe (przód) 177
szyba drzwi przednich 202
napęd rozrządu 497
Renault 5 1.1, 1992 r.
► Podsumowanie
Następca niezapomnianego modelu 4 stał się tak samo legendarny. Nieduże, pojemne, zwrotne, oszczędne, z funkcjonalnym wnętrzem autko zyskało bardzo dobrą opinię użytkowników. Starsze roczniki mają niski poziom bezpieczeństwa, te po 1985 r. są z nowszymi silnikami.
Niska cena zakupu Trudno dostępne części Duża awaryjność