Regulacje i sprawdzanie układu wtryskowego K-Jetronic – Audi 80.
Regulacja biegu jałowego i stężenia tlenku węgla w spalinach.
Wkręty regulacyjne biegu jałowego i stężenie tlenku węgla w spalinach znajdują się w miejscach pokazanych na rysunku 2.210. Wkręt regulacyjny stężenia tlenku węgla znajduje się w rozdzielaczu paliwa w pobliżu kolektora ssącego i jest osłonięty gumową zaślepką. Regulację należy przeprowadzać w następujących warunkach.
■ Silnik powinien być rozgrzany do temperatury roboczej.
■ Układ zapłonowy powinien pracować prawidłowo.
■ Jeżeli były odkręcane przewody wtryskowe, należy kilkakrotnie zwiększyć prędkość obrotową silnika do 3000 obr/min, następnie silnik powinien przez co najmniej 2 minuty pracować z prędkością obrotową biegu jałowego.
■ Wszystkie odbiorniki prądu elektrycznego (również silnik elektryczny wentylatora chłodnicy) powinny być wyłączone.
■ Urządzenie klimatyzacyjne (jeżeli samochód jest w takie wyposażony) również powinno być wyłączone.
■ Na przewód łączący zawór dwudrożny zwiększania prędkości obrotowej biegu jałowego założyć zaciskacz (1, rys. 2.209), tak aby przewodem nie przepływało powietrze.
■ Przewód odpowietrzenia skrzyni korbowej silnika (2) musi być odłączony od silnika tak, aby przez filtr powietrza było zasysane czyste powietrze.
Układ zasilania reguluje się w następującej kolejności.
■ Podłączyć obrotomierz zgodnie z instrukcją wytwórcy.
■ Uruchomić silnik, ustalić i sprawdzić prędkość biegu jałowego silnika. Prędkość ta powinna wynosić 800…1000 obr/min. Jeżeli prędkość obrotowa mieści się w powyższym zakresie, prace regulacyjne nie są potrzebne.
■ Gdy jest to konieczne, prędkość obrotową można zmieniać obracając wkręt (A, rys. 2.210), aż do położenia, w którym prędkość obrotowa będzie miała wartość 950±30 obr/min.
■ Sprawdzić przyrządem stężenie CO w spalinach zgodnie z instrukcją obsługi wytwórcy przyrządu pomiarowego. Jeżeli wskazania przyrządu nie mieszczą się w granicach od 0,5% do 1,5%, należy ustawić zawartość CO w spalinach na 1,3 ±0,2%. Do regulacji należy używać klucza oznaczonego symbolem P377.
■ Wyjąć gumową zaślepkę otworu wkręta regulacyjnego (B) pokazanego na rysunku 2.210. Osadzić klucz na wkręcie regulacyjnym w otworze.
■ Obracać kluczem w prawo – wzrośnie stężenie tlenku węgla w spalinach, w lewo – zmaleje stężenie tlenku węgla w spalinach.
■ Nie naciskać ani też nie wyciągać kluczem wkręta regulacyjnego. Nie zwiększać prędkości obrotowej silnika, jeżeli klucz jest osadzony w otworze. Klucz po wykonanej regulacji należy natychmiast usunąć z otworu wkręta regulacyjnego.
■ Zaślepić otwór wkręta regulacyjnego.