Regulacja biegu jałowego w silniku zimnym (uchylenie przepustnicy)
Jeżeli silnik na biegu jałowym stale się zatrzymuje, to najczęściej trzeba regulować „szybki” bieg jałowy. Przed regulacją rozgrzać silnik do temperatury roboczej. Ustawienia zapłonu i prędkość biegu jałowego muszą być prawidłowe.
■ Podłączyć obrotomierz zgodnie z zaleceniami wytwórcy.
■ Zdjąć filtr powietrza.
■ Odłączyć przewód podciśnieniowy regulatora temperatury.
■ Wyciągnąć cięgno „ssania”. Dźwignia (1, rys. 2.175) przepustnicy rozruchowej powinna oprzeć się o zderzak.
■ Uruchomić silnik.
■ Otworzyć całkowicie przepustnicę powietrza dźwignią (2).
■ Sprawdzić prędkość obrotową. Jeżeli prędkość obrotowa jest inna niż 3500 ± 200 obr/min, trzeba ją zmniejszyć lub zwiększyć, ściskając lub rozszerzając wycięcie w dźwigni pokazanej dolną strzałką na rysunku 2.175.
Ustawianie przepustnicy rozruchowej
■ Wyciągnąć całkowicie cięgno „ssania”. Dźwignia (1, rys. 2.176) przepustnicy rozruchowej powinna się oprzeć o zderzak.
■ Popychacz (2) siłownika „pull-down” pchnąć dźwignią (a) w kierunku wskazanym strzałką.
■ Włożyć wiertło o średnicy 2,2 mm między krawędź przepustnicy a ściankę przelotu. Dopuszczalna odchyłka ±0,15 mm.
■ Ustawienie przepustnicy zmienia się ściskając lub rozszerzając wycięcie w dźwigni pokazanej strzałką na rysunku 2.176.