Regulacja biegu jałowego w silniku zimnym (uchylenie przepustnicy)
Jeżeli silnik na biegu jałowym stale się zatrzymuje, to najczęściej trzeba regulować „szybki” bieg jałowy. Przed regulacją rozgrzać silnik do temperatury roboczej. Ustawienia zapłonu i prędkość biegu jałowego muszą być prawidłowe.
■ Podłączyć obrotomierz zgodnie z zaleceniami wytwórcy.
■ Zdjąć filtr powietrza.
■ Odłączyć przewód podciśnieniowy regulatora temperatury zasysanego powietrza.
■ Wyciągnąć cięgno „ssania”. Dźwignia (1, rys. 2.163) przepustnicy rozruchowej powinna oprzeć się o zderzak.
■ Uruchomić silnik.
■ Otworzyć całkowicie przepustnicę mieszanki dźwignią (2).
■ Sprawdzić prędkość obrotową. Jeżeli prędkość obrotowa jest inna niż 3200 obr/min, to trzeba ją zmniejszyć lub zwiększyć, ściskając lub rozszerzając wycięcie w dźwigni pokazane na rysunku 2.163.
Ustawianie przepustnicy rozruchowej
■ Wyciągnąć całkowicie cięgno „ssania”. Dźwignia (1, rys. 2.164) przepustnicy rozruchowej powinna się oprzeć o zderzak.
Popychacz (2) siłownika „pull-down” pchnąć w kierunku wskazanym strzałką górną na rysunku 2.164.
■ Włożyć wiertło o średnicy 4,6 mm (3) między krawędź przepustnicy a ściankę przelotu. Odchyłka 0,15 mm jest dopuszczalna.
■ Ustawienie przepustnicy zmienia się ściskając lub rozszerzając wycięcie w dźwigni (2, rys. 2.163).