Lakierowanie autobusu – kampera:
Farba:
Przygotowuję się do malowania. Umyłem autobus pod ciśnieniem i zdjąłem wszystkie elementy ozdobne, światła odblaskowe i zewnętrzne światła. | |
To jest farba, której będę używał. Po kilku eksperymentach zdecydowałem, że nie będę szlifować żółtej farby przed nałożeniem XO-Rust. Po prostu wyczyszczę i przetrę autobus rozcieńczalnikiem do farb. | |
Wyliczyłem 3 galony na korpus i 2 na dach, więc kupiłem około 5 galonów i wymieszałem razem farbę, aby wyrównać wszelkie różnice w kolorze między puszkami. | |
Oto dwa panele, na których znajdują się silniki wycieraczek pomalowane na zielono, jestem całkiem zadowolony z wykończenia i sposobu układania farby za pomocą pędzla. Oczywiście pionowa powierzchnia będzie trudniejsza. | |
Oto gotowe panele świetlne pomalowane na kolor XO-Rust Almond. Zamiast malować łby śrub, zdecydowałem się po prostu kupić nowe śruby ze stali nierdzewnej, myślę, że będą wyglądały lepiej niż śruby malowane i będę mógł zdjąć panele bez zepsucia farby.
Farba migdałowa również trafi na dach, więc zmieszałem ją z dodatkiem do farby ceramicznej, który ma rzekomo znacznie zmniejszyć przyrost ciepła. |
|
Oto moje zapasy, farba, rozcieńczalnik do farb, pędzle, wałki, odzież do wycierania, nitrylowe rękawiczki do wycierania i lateksowe rękawiczki do malowania. | |
Malowanie dachu zajęło około pięciu godzin. Dodatek ceramiczny utrudniał rozprowadzanie farby.
Piankowy wałek okazał się niedobry. Najlepszym narzędziem okazał się zwykły krótki wałek zgarniający. Farbę bardzo ładnie rozprowadzono krótkim wałkiem. |
|
Oto przód z zielonym, który okazuje się być bardzo zbliżony do zieleni Colemana. Zielona farba nie zawierała ceramiki i bardzo ładnie się rozprowadzała. Malowałem na słońcu (czego naprawdę nie powinieneś robić), w wyniku czego farba wysychała trochę za szybko, pozostawiając kilka bąbelków. Staranna druga warstwa zadba o wszystko.
Bez lusterek autobus wygląda jak jeden ze starych samochodów MBTA |
|
Tutaj jest lewa strona. Zdecydowałem, że górna listwa trąca również będzie zielona, a kolor migdałowy sprowadzi się do górnej listwy. Szprosy między oknem będą migdałowe, a nie czarne, które pierwotnie strugałem. | |
Wykończenie jest trochę wyboiste, ale ładnie wygląda, jestem zadowolony. Środkowa listwa ochronna pozostanie czarna, ale zostanie przemalowana. | |
Oto przód z zamontowanymi płytkami świateł, mocowaniami wycieraczek i osłoną reflektora, lusterek jeszcze nie ma, muszę zetrzeć rdzę i jeszcze raz je przemalować. | |
Tutaj jest prawa strona, do pomalowania pozostało tylko żółte na drzwiach, autobus ma teraz jedną warstwę lakieru. Drugi płaszcz dostanie jesienią – a może wiosną przyszłego roku. | |
Jedna warstwa farby na wszystko – druga warstwa będzie czekała do przyszłego roku. Autobus – kamper wygląda dobrze nawet z dość bliska. Do pomalowania mam trochę więcej czerni, do tego mam zamiar zamaskować i spryskać. | |
Tylne światła były zardzewiałe, musiałem całkowicie wymienić dolne i udało mi się wyczyścić cholewkę i naprawić część skorodowanych drutów. Flashery są obecnie odłączone, planuję połączyć je z czterokierunkowymi lampami. Piękno znormalizowanych technik produkcji polega na tym, że mogłem kupić zarówno tylne światła, jak i światła zapasowe w moim lokalnym sklepie z częściami samochodowymi za około 40 USD. Znowu zapłaciłbym połowę tego tylko za jeden obiektyw do mojego Towncar. | |
Oto przód z wykończeniem, lusterkami i antenami. Znalazłem stare radio CB na miejskim wysypisku i postanowiłem zainstalować je w autobusie. Położyłem antenę z włókna szklanego Firestick 5/8 fali na prawym lustrze i wymieniłem standardową antenę AM / FM na lewym. |