Przeróbka autobusu na kamper

Baterie, falownik, panel rozdzielczy i okablowanie:

Kupiłem ten 1500 watowy inwerter Coleman, aby zasilić kilka rzeczy, takich jak ekspres do cappuccino i kuchenka mikrofalowa. Zamierzałem zasilać lodówkę i elektronikę z osobnych mniejszych falowników. Jednak zanim zacząłem okablowanie, chciałem uzyskać rzeczywiste wartości wydajności.

Ustawiłem bocznik do pomiaru natężenia po stronie 12 V i wypróbowałem duży Coleman, 350-watowy falownik Whistler i komputerowy UPS z kilkoma różnymi obciążeniami. Znalazłem różnicę w aktualnym losowaniu, ale była mniejsza niż myślałem, że będzie. Ponadto wszystkie ładunki działały znacznie lepiej na Colemanie. Wentylator i żarówka brzęczały lekko ze wszystkich źródeł, ale najmniej brzęczały na Colemanie.

O dziwo, komputerowy UPS był najbrudniejszy. Zarówno żarówka, jak i wentylator dużo brzęczały na UPS. Wentylator nie pracowałby nawet z pełną prędkością, gdyby obciążenie rezystancyjne żarówki nie było z nim równoległe. Whistler działał lepiej niż UPS, ale Coleman prowadził wentylator cicho i bez zmiany prędkości.

Więc myślę, że postaram się to uprościć i zrezygnować z innych falowników. Będę jednak używał UPS-a lub dwóch w linii do przenoszenia obciążenia niektórych urządzeń podczas transferu do i z zasilania z lądu, aby zapobiec irytującemu miganiu „12:00”.

Dane: Bez obciążenia Żarówka 150 W Wentylator Wentylator i Router Żarówka
Coleman 1500 0,2-0,3 13,7 6,4 18,4 33,6
Whistler 350,2 12,3 4,6 17,1 nie dotyczy
UPS 0,4 12,5 4,6 18,3 nie dotyczy

Te EPI z wysypiska całkiem ładnie pasują na przednią szybę, też ładnie brzmią. Odbiornik pochodzi z kosza na poboczach drogi i potrzebował tylko odrobiny środka do czyszczenia styków. Ładnie działa z falownika Coleman.
Chcesz, aby baterie domowe znajdowały się jak najbliżej alternatora. Wygląda na to, że moje dwa akumulatory do wózka golfowego zmieszczą się przed filtrem powietrza.
Zrobiłem wspornik przytrzymujący baterie z kątownika łóżka. Co tydzień przynoszę do domu przynajmniej jedną ramę łóżka ze śmietnika, używam ich do wszystkiego. Wydaje się, że są dostępne w rozmiarach 1 “i 1 1/4”. Pamiętaj, aby wyżarzać je przed wierceniem, jeśli tego nie zrobisz, szybko zużyjesz wiertła.
Półka akumulatora jest wysunięta z szyny ramy, więc zainstalowałem ten pręt, aby pomóc podeprzeć zewnętrzną krawędź. Ponieważ ten pręt łączy korpus z ramą, położyłem na półce parę gumowych tulei.
Baterie są włożone, jest bardzo ciasno dopasowane, filtr powietrza musi być usunięty, aby włożyć i wyjąć baterie.
Żaden z izolatorów akumulatora w moim lokalnym sklepie RV Timbucktu nie był wystarczająco duży, aby obsłużyć mój alternator 150 A, więc kupiłem ten przełącznik (250 A), nie będąc do końca pewien, jak go wykorzystam. Kable są od znajomego, który pracuje w Cisco, zostały obcięte trochę za krótko do szafy, do której szli, a mój przyjaciel uratował je dla mnie ze śmietnika. Siedzą w moim garażu od ponad pięciu lat.

Trzecie ucho połączy się z ładowarką akumulatora.

Przełącznik zamontowany.
Przełącznik faktycznie zadziała raczej dobrze.

  • Wyłączona – izolacja baterii domowej – Camp no AC.
  • 1 – Naładuj dom, wyskocz z domu – W transporcie.
  • Oba – ładowanie akumulatorów domowych i samochodowych z ładowarki
  • 2 – Naładuj akumulator domowy z ładowarki – Obóz w / AC
Po długim namyśle zdecydowałem się rozmieścić panele elektryczne na kilku deskach, tak jak w domu. Zorientowałem się, gdzie w komorze silnika mam wystarczająco dużo miejsca i wyciąłem i zagruntowałem kilka kawałków sklejki 3/4 “.
Oto gotowa płyta DC. Drut zasilający falownik to kabel 4/6 SOA, połączyłem przewody czerwony i biały oraz czarny i zielony, aby uzyskać równoważną obciążalność prądową przewodu AWG 4, o co prosił falownik. Blok bezpieczników ma wartość 100 amperów, więc 6 AWG było wystarczające.
Oto gotowa płyta AC. Panel to pudełko na 2 okaziciela, które znalazłem w śmietniku w pobliżu pracy, a wyłączniki to 2-krotny wyłącznik GFI 20 AMP, który kupiłem przez przypadek kilka lat temu, myśląc, że to pojedynczy gang. Ostre oczy nie pozwolą, aby quad po prawej stronie zawierał przełączane gniazdko, to będzie dla ładowarki akumulatorów, której wyjście zostanie podłączone do dużego przełącznika akumulatorów 250.
Oto kolejny widok uchwytu ciasta, który wykonałem ze starych ram łóżek.
Gotowe deski montowane w komorze silnika. Myślałem o cieple z silnika działającym na falownik. Jednak gdy silnik pracuje, wentylator przeciąga sztywny wiatr przez kratkę. Dopiero po zatrzymaniu silnika prawdopodobnie wystąpią wysokie temperatury w górnej części komory silnika. Falownik ma również własny wentylator. Zobaczymy, jak to się skończy.

Na zdjęciu widać, że skrzynka AC jest podłączona do falownika za pomocą adaptera 30-20 AMP. Jest to tryb „z zasilaniem wewnętrznym” do podróży i biwakowania bez zewnętrznego zasilania. Kiedy AC będzie dostępny, po prostu podłączę do 20-metrowego przedłużacza 10/3 SOA, który zrobiłem.

Oto zainstalowana ładowarka baterii. Jest podłączony do przełączanego gniazdka po stronie prądu przemiennego i podłączony do wyłącznika akumulatora 250 A po stronie prądu stałego. Pierwotnie kupiłem „inteligentną” ładowarkę do zainstalowania tutaj. Jednak gdy wypróbowałem to stwierdziłem, że RFI z zasilacza impulsowego zakłócało odbiór radia w niedopuszczalnym stopniu. Ładowarka „Smart” mieszka teraz w moim garażu, a ta stara ładowarka transformatorowa będzie podróżować z autobusem.
Okablowanie wewnętrzne będzie przeważnie prowadzone w kanale okablowania nad oknami. Po obu stronach jest dużo miejsca na kilka kabli. Drut będzie prowadzony wzdłuż boku autobusu w ciągach przewodów, takich jak ten produkt z Home Depot. Ten obwód będzie przeznaczony dla małych urządzeń kuchennych.
Zdecydowałem się na brązowe przełączniki i gniazda z bakelitu z solidnymi mosiężnymi płytkami, aby nadać wyglądowi rzeczy z początku XX wieku.