’91: prezentacja wersji Caro, oferowanej także z silnikiem 1.9 D; ’93: modernizacja; ’94: silnik Rovera 1.4; ’96: wprowadzenie wersji sedan (Atu); ’97: prezentacja Caro/Atu Plus; 2000: wersja kombi.
► Dane techniczne
Nadwozia: hatchb.: 5-drzw., wym. 4369/1650/1420 mm, poj. bagażnika 332/1070 l; sedan: 4-drzw., poj. bagażnika 362/678 I; kombi: 5-drzw., dł. 4369 mm, poj. bagażnika 449/15391.
Silniki: benzynowe: 1.4 16V/103 KM, 1.5/73-75 KM, 1.6/78-87 KM; diesel 1.9/70 KM.
Podwozie: napęd tylny, skrzynia 5-biegowa man., zaw. przednie niezależne, wahacze trójkątne, tył oś sztywna, resory piórowe.
► Usterki
• nierównomierne działanie hamulca ręcznego
• zużycie końcówek drążków kierowniczych
• niesprawne amortyzatory
• wycieki oleju z silnika
• nadmierne zużycie sprzęgła
Ceny części w zł
reflektor 180
błotnik przedni 318
sprzęgło kompletne 215
klocki hamulcowe (przód) 80
szyba drzwi przednich 48
napęd rozrządu 100
Polonez Caro 1.6 GLi, 1998 r.
► Podsumowanie
Mimo postępującej poprawy jakości w Polonezie Caro nie wyeliminowano wad poprzednika. Marna dynamika niezależnie od wersji silnikowej, nie-ergonomiczne wnętrze i przestarzałe zawieszenie sprawiają, że Polonezy szybko tracą na wartości. Godne polecenia są silniki 1.9 D oraz 1.4. Niska cena zakupu Słaba dynamika Kiepskie prowadzenie