PEUGEOT BEBE – rok 1913
Producent: SA des Automobiles Peugeot, Sochaux, Francja
Wykorzystując modę na małe, lekkie samochody, Peugeot zbudował nowy model — 6 PS typ Bebe. Pojawił się on po raz pierwszy w 1901 r. Cyclocar o masie własnej zaledwie 270 kg nie miał nawet biegu wstecznego. Trafna nazwa Bebe — maluch została zachowana i dla dalszych małych modeli Peugeota.
W modelu 6 PS typ Bebe w 1 905 r. zastosowano po raz pierwszy amortyzatory — wynalazek opatentowany przez Armanda Peugeota. Samochód miał chłodzony wodą jednocylindrowy 4-suwowy silnik o pojemności 695 cm3, rozwijający moc 4,5 kW (6 KM) przy 1000 obr/min. Napęd był przenoszony na sztywny most tylny za pośrednictwem stożkowego sprzęgła ze skórzaną okładziną, skrzyni biegów i wału napędowego. Na podwoziu z rur stalowych było przymocowane drewniane nadwozie. Masa własna pojazdu nie przekraczała 550 kg.
W 1912 r. ukazała się nowa odmiana modelu Bebe. Tym razem konstrukcję powierzono mało jeszcze znanemu E. Bugattiemu. Czterocylindrowy silnik posiadał cylindry o średnicy 55 mm i skoku tłoka 90 mm ustawione w rzędzie. Przy pojemności skokowej 856 cm3 miał moc 7,3 kW (10 KM); masa wynosiła 330 kg. Napęd przenosiła z silnika dwustopniowa skrzynka biegów. Bieg wsteczny włączało się oddzielna dźwignią. Samochód osiągał maksymalną prędkość 60 km/h. Sztywna oś przednia była zawieszona na wzdłużnych półeliptycznych resorach piórowych, sztywny most tylny na odwróconych resorach ćwierćeliptycznych. Największy problem stanowiły opony, które szybko się zużywały i już po 10 000 km trzeba było je zmieniać. Dalszym niedostatkiem było niezbyt dokładne sterowanie kołami. Wbrew tym niedomaganiom produkcja modelu Bebe utrzymała się do 1916 r., a w sumie wyprodukowano go w 3095 egzemplarzach. Typ Bebe został zastąpiony przez Ouadrilette, który pod względem konstrukcyjnym stanowił kontynuację poprzedniego.