I’83: premiera wersji 5-drzwiowej; ’84: wersja 3-drzw. i GTI; ’86: kabriolet; ’87: zmiany stylistyczne, ’88: nowe silniki; IV ’89: automatyczna skrzynia; ’91: turbodiesel; ’95: koniec sprzedaży w Polsce.
► Dane techniczne
Nadwozia: hatchback 3- i 5-drzw.; wym. 3705/1570/1350 mm, poj. bagażnika 290/1200 l; kabriolet.
Silniki: benz. 4-cyl. (gaźnik lub wtrysk): 1.0/45 KM, 1.1/50-60 KM, 1.3/101 KM, 1.4/56-84 KM, 1.6/75-80 KM (GTI – 115 KM), GTI: 1.9/ 102-130 KM; diesle: 1.8/59 KM, 1.9/65 KM, 1.8 td/78 KM.
Podwozie: napęd na przednie koła, skrzynia 4-, 5-bieg. mech. lub 4-bieg. aut.; zawieszenie niez.: przód kol. resorujące, tył drążki skrętne.
► Usterki
• defekty instalacji elektrycznej
• awaryjne zawieszenie
• usterkowe elementy podwozia (przeguby napędowe, końcówki drążków kierowniczych, wahacze)
• korozja nadwozia
Ceny części w zł
reflektor 265
błotnik przedni 345
sprzęgło kompletne 441
klocki hamulcowe (przód) 118
szyba drzwi przednich 112
napęd rozrządu 165
Peugeot 205 1.0, 1992 r.
► Podsumowanie
Historia Peugeota 205 obfituje w sukcesy rynkowe i sportowe. Model ten przed dwoma laty wrócił na parę miesięcy do sieci handlowej w paru krajach Unii Europejskiej. Można trafić na zupełnie dobre egzemplarze z 1997 r. Uwaga na wersje z mocniejszymi silnikami, mogą być porozbijane.
Trwałe, pojemne auto Niska cena, duży wybór Słaba jakość wykończenia