VIII’91: premiera wersji trzy-drzwiowej; ’92: do produkcji wchodzi wersja pięciodrzwiowa; ’93: nowe silniki; III ’96: zmiany stylistyczne i konstrukcyjne. Wersje usportowione: Rally, XSi i S16.
► Dane techniczne
Nadwozia: 3- i 5-drzw. hb.; wym. 3564/1590/1369 mm, poj. bagażnika 215/953 l; masa wł. od 760 kg.
Silniki: benz. 4-cyl. 8-zaworowe (1.0, 1.1 i 1.4 75 KM gaźnik lub wtrysk jednop., pozostałe wtrysk): 1.0/45-50 KM, 1.1/60, 1.3/98, 1.4/ 75-94, 1.6/88-103; 16V: 1.6/120; diesle: 1.4/50 i 1.5/58 KM.
Podwozie: napęd na przednie koła, skrzynia 4-, 5-bieg. man. lub 3-bieg. aut.; zawieszenie niez. przód kol. McPhersona, tył drążki skrętne.
► Usterki
• usterki wentylatora chłodnicy
• awarie pompy paliwowej
• szybko zużywające się elementy tylnego i przedniego zawieszenia
• korozja w starszych egzemplarzach
Ceny części w zł
reflektor 280
błotnik przedni 344
sprzęgło kompletne 441
klocki hamulcowe (przód) 157
szyba drzwi przednich 166
napęd rozrządu 165
Peugeot 106 1.0, 1994 r.
► Podsumowanie
Najmniejszy Peugeot nie powtórzył wielkiego sukcesu modelu 205. Choć producent włożył wiele wysiłku – jest to stylistycznie i konstrukcyjnie auto udane, ma bogatą gamę silników i poziomów wyposażenia – klienci podchodzili z rezerwą. Najprawdopodobniej z braku miejsca wewnątrz.
Niskie koszty eksploatacji Oszczędne silniki Mała przestrzeń wnętrza