PEUGEOT
W 1810 r. bracia Jean Frederick i Jean Pierre Peugeot założyli w Sous-Cretet małą odlewnię stali, która stała się podwaliną późniejszego rodzinnego przedsiębiorstwa. W 1885 r. trzecie pokolenie rodziny Peugeot, bracia Eugene i Armand, zaczęli zastanawiać się nad przekształceniem zakładu, produkującego w tym czasie rowery i parowe trzykołowce, w fabrykę samochodów. Armand Peugeot słusznie przewidywał, że przeważający w tym czasie napęd parowy nie ma perspektywy rozwoju i zaczął przestawiać się na silniki benzynowe. W 1888 r. zawarł umowę z firmą Panhard & Levassor na dostawy licencyjnych silników Daimlera, a w dwa lata później z bram fabryki wyjechał pierwszy Peugeot z siedzeniami vis-a-vis i 2-cylindrowym silnikiem Daimlera. Samochód wyposażony w skrzynię biegów rozwijał prędkość 25 km/h. W wyścigu kolarskim Paryż — Brest — Paryż służył jako wóz towarzyszący i trasę długości 2047 km przejechał z przeciętną prędkością 14,7 km/h. W 1894r. podczas słynnej jazdy Paryż — Rouen aż pięć samochodów Peugeot osiągnęło wielki sukces, dojeżdżając do mety i spełniając w ten sposób warunki owego konkursu wytrzymałości. Peugeot wraz z Levassorem podzielili się pierwsza nagrodą w wysokości 5000 złotych franków, ufundowana przez czasopismo „Petit Journal”.
W 1895 r. odbyły się pierwsze wyścigi samochodowe świata na trasie Paryż — Bordeaux — Paryż. Na starcie trudnej trasy, liczącej 1200 km, stanęło 21 pojazdów, wśród nich Panhard & Levassor, De Dion, Benz, Bollee i oczywiście Peugeot. Po dyskwalifikacji Levassora zwycięzcą stał się Koechlin na Peugeocie. W wyścigu brał udział również specjalny samochód Peugeota nazwany L’eclaire, wyposażony w ostatni szlagier — opony Michelin, których twórca osobiście prowadził samochód i naprawiał defekty.
W ślad za sukcesami w wyścigach wzrastała liczba zamówień na samochody Peugeota i powiększała się ich produkcja. W 1896 r. Armand Peugeot założył w Audincourt samodzielna fabrykę samochodów — Societe des Automobile Peugeot. W wyścigach, organizowanych w okresie poprzedzającym I wojnę światową, jego samochody nadal wiodły prym. Wszystkie nowatorskie rozwiązania techniczne sprawdzone na zawodach pojawiały się w następnym roku w samochodach produkowanych seryjnie. Hamulce na wszystkie 4 koła samochody Peugeota otrzymały w 1914 r.
Z szerokiego wachlarza samochodów produkowanych seryjnie należy wymienić model Bebe, konstrukcji Ettore Bugattiego, Quadrilette z 1920r. z elektrycznym rozrusznikiem i oświetleniem oraz Cyclecar z 1921 r. o masie 345 kg i zużyciu paliwa 6 litrów na 100 km.
Firma zawdzięcza swe powodzenie przysłowiowej solidności samochodów i pięknej linii nadwozia, będącej rezultatem współpracy ze słynną włoską firmą nadwoziową — Pinin Farina.