VIII ’88: debiut, następca Ascony; ’92: drobny face lifting nadwozia, zmiany techniczne w silnikach i skrzyni biegów; ’89: szesnastozaworowy silnik 2.0; V ’93: silnik 2.5 V6; ’95: koniec produkcji Vectry I.
► Dane techniczne
Nadwozia: sedan 4-drzw.: wym. 4430/1700/1400 mm, poj. bagaż. 530/840 l; liftback 5-drzw. dł. 4350 mm, poj. bagażnika 460/1290 l.
Silniki: benz.: 1.4/75 KM, 1.6/75-82 KM, 1.8/90 KM, 2.0/116-130 KM, 2.0 16V/150 KM, 2.0 16V Turbo 204 KM, 2.5 V6 24V 170 KM; diesle: 1.7/57 KM, 1.7 td/82 KM.
Podwozie: napęd przedni lub 4×4, skrzynia 5-bieg. man. lub 4-bieg. aut.; zaw. przód: niezal. kol. McPher-sona/tył oś podatna skrętnie.
► Usterki
• nieszczelność tłumika i grzechotanie układu wydechowego
• usterki układu zapłonowego
• możliwa korozja nadwozia
• awarie centralnego zamka
• zużycie hamulców
Ceny części w zł
reflektor 475
błotnik przedni 375
sprzęgło kompletne 803
klocki hamulcowe (przód) 182
szyba drzwi przednich 203
napęd rozrządu 375
Opel Vectra A 1.6, 1993 r.
► Podsumowanie
W ofercie przeważają mocno wyeksploatowane egzemplarze. Do zakupu może zachęcić przestronne wnętrze i bardzo duży bagażnik. Bogata oferta jednostek napędowych, w tym silnik Diesla, oszczędny ale dość słaby. Można trafić Vectrę z bogatym wyposażeniem, m.in. z ABS i klimatyzacją. Wszechstronne wnętrze Duże przebiegi Niska jakość wykończenia