’86: prezentacja Opla Omegi, następcy Rekorda; ’89: Lotus Omega – topowa wersja z trzylitrowym, 24-zaworowym silnikiem; ’90: 6-cylindrowy silnik 2.6; ’93: zakończenie produkcji.
► Dane techniczne
Nadwozia: sedan 4-drzw.: wym. 4685/1770/1445 mm, pojemność bagażnika 520/870 l; kombi: 4730/ 1770/1480 mm, pojemność bagażnika 540/1850 l.
Silniki: benz.: 4-cyl.: 1.8/82-115 KM, 2.0/99-122 KM, 2.4/125 KM, 6-cyl.: 2.6/150 KM, 3.0/177 KM, 3.0 24V/200-204 KM; diesle: 2.3/73 KM, 2.3 turbo/90-100 KM.
Podwozie: napęd tylny; zaw. niezależne, przód kol. resorujące, tył wahacze skośne, stabilizator.
► Usterki
• wycieki oleju z tylnego mostu
• hałas w układzie rozrządu
• nierównomiernie działające hamulce
• uszkodzenia przekaźnika pompy paliwowej
• defekty turbosprężarki
Ceny części w zł
reflektor 544
błotnik przedni 387
sprzęgło kompletne 768
klocki hamulcowe (przód) 161
szyba drzwi przednich 300
napęd rozrządu 101
Opel Omega 1.8, 1990 r.
► Podsumowanie
Komfortowa limuzyna Opla cieszy się na giełdach i w komisach dużym zainteresowaniem. Głównie ze względu na atrakcyjną cenę. Omega jest autem charakteryzującym się przestronnym i komfortowym wnętrzem, dużym bagażnikiem i łatwą dostępnością części zamiennych. Obszerne wnętrze Niska jakość wykończenia Wyeksploatowanie