VIII ’84: debiut rynkowy; ’85: wersja sedan; X ’85: GSi oraz kabriolet; jesień ’86: silnik 2.0; ’87: silnik 16-zaworowy; I ’99: zmiany stylistyczne nadwozia i wnętrza, diesel 1.7; ’91: koniec produkcji.
► Dane techniczne
Nadwozia: sedan: 4-drzw., wym. 4220/1660/1430 mm, poj. bagaż. 550 l; htb: 3- i 5-drzw., wym. 4000/1665/1400 mm, poj. bagaż. 390/1000 l; kombi: 4230/1665/ 1430 mm, poj. bagaż. 470/1520 l.
Silniki: benz.: 1.3/60 KM; 1.3 S/75 KM, 1.6/75-82 KM, 1.8/84-112 KM, 2.0/115 KM, 2.0 16V/150 KM; diesel: 1.5 turbo/67 KM, 1.7/57 KM.
Podwozie: napęd na przednią oś; zawieszenie z przodu niezal. kol. resorujące, tył oś podatna skrętnie.
► Usterki
• możliwe awarie zawieszenia
• wycieki oleju z silnika i skrzyni biegów
• korozja przewodów hamulcowych
• korozja nadwozia i wydechu
• nierównomierne zużycie hamulców
Ceny części w zł
reflektor 307
błotnik przedni 352
sprzęgło kompletne 671
klocki hamulcowe (przód) 149
szyba drzwi przednich 217
napęd rozrządu 48
Opel Kadett 1.3, 1987 r.
► Podsumowanie
Mimo pojawienia się na rynku Corsy Kadett nadal jest samochodem chętnie kupowanym. Ale najmłodsze egzemplarze mają już powyżej 10 lat, a taki wiek w aucie robi swoje. Atuty to przyjemna dla oka linia nadwozia, dość obszerne wnętrze, niskie zużycie paliwa oraz niezbyt wysokie koszty serwisu. Przestronne wnętrze Niski komfort jazdy Wyeksploatowanie