Wiosna ’91: debiut Frontery, początkowo zaprezentowano model pięciodrzwiowy z silnikiem benz. 2.4 i 2,3-litrowym dieslem; ’92: trzydrzwiowa, skrócona wersja. ’98: nowa Frontera II.
► Dane techniczne
Nadwozia: 2-drzw. Sport: wym. 4192/1780/1721 mm, poj. bagażnika: 300/1160 l; 5-drzw.: wym. 4692/1764/1753 mm, poj. bagażnika 560/1720 l.
Silniki: benzynowe: 2.0/115 KM, 2.2 16V/136, 2.4/125, turbodiesle: 2.3/100, 2.5/116, 2.8/113.
Podwozie: napęd tylny, dołączany na przód; zaw. przód niezal. wahacze poprzeczne, drążki skrętne, stabilizator, tył oś sztywna, resory lub (od 95 r.) sprężyny śrubowe.
► Usterki
• silniki Diesla: przepalanie uszczelki pod głowicą, wadliwie działające wtryskiwacze
• luzy w układzie kierowniczym
• usterki instalacji elektrycznej
• wycieki oleju
Ceny części w zł
reflektor 499
błotnik przedni 534
sprzęgło kompletne 1294
klocki hamulcowe (przód) 175
szyba drzwi przednich 280
napęd rozrządu 101
Opel Frontera 2.4, 1993 r.
► Podsumowanie
Frontera to pierwszy samochód terenowy Opla. Auto bazuje na konstrukcji Isuzu. Frontery osiągają korzystne ceny, jednak eksploatacja nie jest tania. Dużo trzeba płacić za usługi w serwisie i trudno dostępne części zamienne. Długa wersja zapewnia bardzo obszerne wnętrze.
Wysoki komfort jazdy Droga eksploatacja Problemy z serwisem