X ’89: debiut rynkowy coupe na bazie Vectry; ’91: topowa odmiana Calibra 2.0 16V Turbo ze stałym napędem 4×4 (205 KM); ’92: drobne zmiany stylistyczne; ’96: zakończenie produkcji.
► Dane techniczne
Nadwozia: 2-drzw. coupe: wym. 4492/1688/1320 mm, masa własna od 1190 kg, ład. od 380 kg; poj. bagażnika 300/980 l.
Silniki: benz. 4-cyl.: 2.0 16V/115 KM, 2.0 16V/136-150 KM, 2.0 16V Turbo/205 KM, 280 Nm; V6 2.5 24W170 KM, 227 Nm.
Podwozie: napęd przedni lub 4×4, Turbo tylko 4×4; skrzynia 5- lub (Turbo) 6-bieg. man, 4-bieg. aut.; zaw. niezal.: przód kol. resorujące, tył wahacze skośne, stabilizatory.
► Usterki
• kłopoty ze skrzynią biegów
• przepalenie uszczelki pod głowicą
• problemy z instalacją elektryczną
• częste awarie pompy paliwowej
• szybkie zużycie sprzęgła
Ceny części w zł
reflektor 833
błotnik przedni 400
sprzęgło kompletne 793
klocki hamulcowe (przód) 161
szyba drzwi przednich 272
napęd rozrządu 101
Opel Calibra 2.0, 1994 r.
► Podsumowanie
Dość duża oferta na rynku. Większość aut ma jednak bogatą przeszłość wypadkową. Ceny zakupu są na ogół atrakcyjne, ale trzeba się liczyć z wysokimi kosztami ewentualnych napraw. Zastrzeżenia budzi jakość wykończenia wnętrza oraz psująca wrażenia z jazdy hałaśliwość. Atrakcyjna stylistyka Dużo aut powypadkowych Słaba widoczność