III ’98: premiera światowa podczas salonu samochodowego w Genewie, początkowo jako trzy- lub pięciodrzwiowy hatchback; ’99: wersje nadwoziowe sedan i kombi; 2000: coupe; 2001: cabrio.
► Dane techniczne
Nadwozia: sedan: wym. 4252/ 1709/1425 mm, poj. bagaż. 460/ 1230 l; hb 3- i 5-drzw. dł. 4410 mm, poj. bagaż. 370/1180 l; kombi: dl. 4252 mm, poj. bagażnika 480/1500 l.
Silniki: benz., 4-cyl. 16-zaworowe: 1.2/65 KM, 1.4/90, 1.6/75, 100, 1.8/115, 2.0/136, 2.0/150 (OPC); diesle: 1.7 td/68; diesle: 16V, wtrysk bezp: 1.7/75, 2.0/82,101.
Podwozie: napęd przedni; zaw. przód niezal. kol. McPhersona/tył oś podatna skrętnie; stabilizatory.
► Usterki
• możliwe kłopoty z układem rozrządu
• problemy z ręczną skrzynią biegów
• usterki w układzie elektrycznym i zapłonowym
• kłopoty z pasami bezpieczeństwa
Ceny części w zł
reflektor 520
błotnik przedni 450
sprzęgło kompletne 790
klocki hamulcowe (przód) 180
szyba drzwi przednich 220
napęd rozrządu 375
Opel Astra 1.4, 1999 r.
► Podsumowanie
W sumie udany model Opla, atrakcyjna linia nadwozia, staranne wykonanie, duży wybór wersji silnikowych, łatwy dostęp do serwisu, atrakcyjne warunki gwarancji. Duża oferta młodych egzemplarzy użytkowanych wcześniej przez firmy. Mogą być wyeksploatowane i mieć duże przebiegi. Obszerne wnętrze 12-letnia gwarancja perf. Dość wysoka awaryjność