Jesień ’91: debiut modelu, następca Kadetta; ’93: nowe silniki szesnastozaworowe 1.6 i 1.8; ’94 i ’98: drobne zmiany stylistyczne nadwozia. Produkowana w Gliwicach jako Astra Classic.
► Dane techniczne
Nadwozia: sedan: wym. 4240/ 1690/1410 mm, poj. bagaż. 500/ 1200 l; hb 3- i 5-drzw. dł. 4050 mm, poj. bagaż. 360/1200 l; kombi: dł. 4280 mm, poj. bagażnika 500/1650 l.
Silniki: benz.: 1.4/60 KM, 1.4/82, 1.4 16W90, 1.6/71-100, 1.6 16V/ 100, 1.8/90-115, 2.0/136, 2.0 16V/150 (GSi); diesle: 1.7 turbo/82 (z bezp. wtryskiem), 1.7 turbo/68.
Podwozie: napęd przedni; zawieszenie przód niezal. kol. McPhersona, tył oś podatna skrętnie.
► Usterki
• wycieki oleju z silnika i skrzyni biegów
• awarie układu rozrządu
• uszkodzenia synchronizatorów
• usterki zamka centralnego
• korozja nadwozia i układu wydechowego
Ceny części w zł
reflektor 286
błotnik przedni 376
sprzęgło kompletne 735
klocki hamulcowe (przód) 182
szyba drzwi przednich 130
napęd rozrządu 375
Opel Astra 1.4 60 KM, 1999 r.
► Podsumowanie
Bardzo popularny samochód używany, łatwy w odsprzedaży. Oferuje dość obszerne wnętrze i ekonomiczne silniki. Trzeba liczyć się z częstymi wizytami w warsztatach naprawczych. Niezbyt dobre właściwości jezdne. Warta uwagi wersja kombi z dużą przestrzenią ładunkową.
Obszerne wnętrze Słabe właściwości jezdne Dość wysoka awaryjność