’81: debiut rynkowy, wersje dwu-i czterodrzwiowy sedan oraz 5-drzwiowy fastback, silniki benzynowe 1.3 i 1.6; ’82: silnik 1.8; ’83: 5-biegowa skrzynia; ’87: silnik 2.0; ’88: koniec produkcji.
► Dane techniczne
Nadwozia: sedan: 2- i 4-drzw: wym. 4365/1670/1395 mm, poj. bagaż. 510 l; 5-drzw.: wym. 4265/1670/ 1385 mm, bagażnik 445/1215 l.
Silniki: benzynowe, 4-cyl.: 1.3/69-75 KM, 1.6/75-82 KM, 1.8/84-112 KM, 2.0/115 KM.
Spalanie od 7,4 1/100 km (1.3); diesle: 1.6/55 KM, spalanie od 6 1/100 km.
Podwozie: napęd przedni (przed 1981 r. tylny); zawiesz.: przód niezal. wahacze wzdł. i poprz., stabilizator/tył oś podatna skrętnie.
► Usterki
• wycieki oleju z silnika i skrzyni biegów
• niedostatki wykończenia wnętrza
• dokuczliwe usterki zawieszenia i podwozia
• korozja nadwozia i układu wydechowego
Ceny części w zł
reflektor 513
błotnik przedni 466
sprzęgło kompletne 803
klocki hamulcowe (przód) 167
szyba drzwi przednich 215
napęd rozrządu 63
Opel Ascona 1.8, 1986 r.
► Podsumowanie
Samochody znajdujące się zazwyczaj w kiepskim stanie oferują w zamian bardzo obszerne wnętrze, duży bagażnik i sporą ładowność. Kupione za rozsądną cenę mogą przydać się do przewożenia cięższych ładunków, np. na budowę. Dość ekonomiczne silniki, ale już przestarzałej konstrukcji. Obszerne wnętrze Wyeksploatowanie Dokuczliwe awarie