Odwadnianie pneumatycznego układu sterowania hamulców.
Do odwadniania pneumatycznego układu uruchamiającego hamulce służą korki spustowe umieszczone w dnach zbiorników sprężonego powietrza. Zależnie od wielkości pojazd samochodowy może być wyposażony w jeden, dwa lub więcej zbiorników powietrza, połączonych z sobą szeregowo lub równolegle. Zwykle zbiornik wstępny jest o małej pojemności, aby można go było szybciej napompować powietrzem. Pozostałe zbiorniki napełniane są podczas jazdy i zasilają powietrzem zbiornik wstępny w czasie, gdy ciśnienie powietrza się w nim obniży. Do sprawdzania ciśnienia w zbiorniku służy manometr umieszczony w desce rozdzielczej w kabinie kierowcy.
Na dnie zbiornika powietrza zbiera się woda i zanieczyszczenia, które należy co pewien czas (zgodnie z instrukcją obsługi) spuszczać. Do spuszczania ze zbiornika wody i zanieczyszczeń służy korek spustowy, umieszczony w dnie zbiornika. Należy pamiętać, że ze zbiornika można wykręcać korek spustowy tylko wtedy, gdy sprężarka jest wyłączona. Korek należy wykręcać powoli, aby ciśnienie w zbiorniku wyrównało się z ciśnieniem otoczenia.