IX’90: europejski debiut modelu, najpierw jako sedan, kilka miesięcy później htb i kombi; jesień ’90: wersja 4×4 oraz sportowy SE z silnikiem 2.0/150 KM; ’95: modernizacja nadwozia.
► Dane techniczne
Nadwozia: sedan 4-drzw. i htb: wym. 4400/1695/1385 mm, poj. bagaż. sedan 470 l, htb 480 l; kombi: dł. 4460 mm, poj. bagażnika 750 l.
Silniki: benzynowe, 4-cylindrowe, 16-zaworowe: 1.6/90-102 KM, 2.0/ 115-125 KM, 2.0/150 KM; diesel: 2.0/75 KM, 2.0 turbo/91 KM.
Podwozie: napęd na przednią oś lub 4×4, skrzynia 5-bieg. man. lub 4-bieg. automatyczna; zawieszenie: niezależne, przód i tył kolumny resorujące, układ wahaczy, stabilizatory.
► Usterki
• wycieki oleju (układ napędowy)
• kłopoty ze sprzęgłem
• usterki centralnego zamka
• nieszczelności w układzie chłodzenia
• nieprecyzyjna skrzynia biegów (z silnikiem Diesla)
Ceny części w zł
reflektor 692
błotnik przedni 909
sprzęgło kompletne 888
klocki hamulcowe (przód) 239
szyba drzwi przednich 393
napęd rozrządu 2154
Nissan Primera 1.6, 1994 r.
► Podsumowanie
Solidnie wykonany, wytrzymały i niezawodny samochód rodzinny. Nowoczesne rozwiązania techniczne w podwoziu i w układzie napędowym (silniki 16-zaworowe). Dość obszerne jak na tę klasę wnętrze oraz bagażnik. Dobre właściwości jezdne. Samochód godny polecenia.
Mała usterkowość Nowoczesne zawieszenie Słaby silnik 1.6