Advance jest wizją pojazdu rodzinnego, przydatnego zarówno w mieście, jak i poza nim. W związku z tym zdecydowano się na hybrydowy układ napędowy, składający się ze spalinowej jednostki GDI o pojemności skokowej 1,5 dm3 i mocy 77 kW oraz ze wspomagającej ją lub zastępującej w razie potrzeby maszyny elektrycznej o pracy odwracalnej (moc 12 kW). Układ odzysku energii umożliwia doładowywanie zestawu czterdziestu akumulatorów litowo-jonowych podczas hamowania lub zjeżdżania ze wniesienia. Moment obrotowy jest przekazywany na koła za pośrednictwem elektronicznie sterowanej, bezstopniowej przekładni CVT o dwóch trybach działania (Normal i Power). Średnie zużycie paliwa wynosi 3,6 dm3/100 km.
Formę nadwozia pojazdu podporządkowano idei funkcjonalności i uniwersalności wnętrza. Pięciodrzwiowy Advance przy rozstawie osi 2575 mm i długości 3880 mm mieści pięć osób, którym dzięki zrezygnowaniu ze słupka środkowego i umieszczeniu zawiasów na słupkach skrajnych oferuje ułatwiony dostęp do kabiny o nisko przebiegającej, płaskiej podłodze. Tylne wahacze podłużne, drążki skrętne i amortyzatory usytuowano bowiem pod jej powierzchnią. Składane, obracane, wyjmowane i przesuwane na wzdłużnych prowadnicach fotele pozwalają na nieomal dowolną aranżację przestrzeni pasażerskiej i bagażowej. Przednią część Advance’a wykonano ponadto w sposób pomagający pieszym uniknąć większych obrażeń w razie potrącenia poprzez wprowadzenie łatwo odkształcalnej pokrywy silnika i zderzaków pochłaniających energię. W trosce o bezpieczeństwo czynne przewidziano radarowy czujnik odległości od poprzedzającego pojazdu, kamery ułatwiające zachowanie prawidłowego toru ruchu, zmianę pasa oraz cofanie, jak również system nawigacyjny z funkcją informowania o sytuacji na drodze (zatory, objazdy).
Małe zużycie paliwa, a w konsekwencji także niski poziom emisji związków toksycznych do atmosfery, uzyskano również dzięki ograniczeniu masy i oporów ruchu. Advance ma pokrywę silnika, drzwi i elementy zawieszenia wykonane ze stopów aluminium, zaś do produkcji jego zderzaków, błotników i fragmentów poszycia użyto tworzyw sztucznych. Dopracowano aerodynamicznie nie tylko sylwetkę nadwozia (by uzyskać współczynnik cx=0,28 zastosowano np. kryjące się w obrysie karoserii klamki), ale także osłonięto mechanizmy podwozia. Pod osią tylną zamontowano dwustopniowy odchylacz, redukujący opór przepływającej pod samochodem strugi powietrza. Stopień uchylenia wlotu powietrza do przedziału silnikowego jest zmienny i zależy od chwilowej temperatury płynu chłodzącego. Opony o zminimalizowanych oporach toczenia są odporne na uszkodzenia, co umożliwiło wyeliminowanie koła zapasowego. Do powtórnego wykorzystania nadaje się 90% części mającego masę 980 kg samochodu.
Mitsubishi SUW Advance przypomina jeżdżący poligon badawczy, a opanowanie seryjnej produkcji niektórych z użytych w nim rozwiązań wymagałoby jeszcze pokonania wielu problemów natury technologicznej.