XI ’84: debiut następcy W 123; IX ’85: kombi; ’87: coupe; ’87: 4Matic (napęd 4×4); IX ’89: modernizacja, model Lang; IX ’91: kabriolet; X ’92: silniki z 4 zaw./cyl.; VI ’93: face lifting, nazwa klasa E.
► Dane techniczne
Nadwozia: sedan: wym. 4740/ 1740/1430 mm, poj. bagaż. 520 l; kombi: dł. 4765 mm, poj. bagaż. 530/2175 l; też coupe/cabrio.
Silniki: benz. 4-cyl. 2.0/105-136 KM, 2.2/150, 2.3/132; 6-cyl.: 2.6/160,2.8/193,3.0/180,3.2/220; V8: 4.2/279, 5.0/320; diesle: 2.0/ 72-75, 2.5/90-113, 2.5 turbo/126, 3.0/109-136, 3.0 turbo/143-147.
Podwozie: napęd na koła tylne lub 4×4, zaw. niezal., przód kol. resorująca, tył oś wielowahaczowa.
► Usterki
• wycieki oleju z silnika i tylnego mostu
• nieszczelna przekładnia automatyczna
• uszkodzenia popychaczy hydraulicznych
• zużyte silentblocki tylnego zawieszenia
Ceny części w zł
reflektor 864
błotnik przedni 821
sprzęgło kompletne 1493
klocki hamulcowe (przód) 201
szyba drzwi przednich 270
napęd rozrządu 571
Mercedes 200 2.0, 1991 r.
► Podsumowanie
Poza wczesnymi egzemplarzami, wykazującymi sporo uchybień w wykończeniu, ten model należy do godnych polecenia (roczniki po ’87). Przestronne wnętrze i duży bagażnik, solidna technika, znaczna trwałość i bezpieczeństwo, duży wybór wariantów to jego najważniejsze atuty. Solidność i trwałość Komfort i bezpieczeństwo Duże spalanie,wysokie ceny części