IX ’79: premiera nowej generacji klasy S; IX ’81: prezentacja coupe (nazwa SEC); IX ’85: face lifting nadwozia i wnętrza, nowe silniki; jesień ’86: katalizator i ABS we wszystkich modelach.
► Dane techniczne
Nadwozia: sedan: 4-drzw., wym. Si SE 5020/1820/1435 mm (SEL dł. 5135); poj. bagażnika 505 l; coupe SEC: dł. 4935 mm.
Silniki: benz. 6-cylindrowe: 2.6/160 KM, 2.8/156-184, 3.0/180; V8: 3.8/204, 4.2/204-224, 5.0/223-252, 5.5/ 242-279 KM.
Podwozie: napęd tylny; zaw. niezal. przód wah. poprzeczne, spręż, śrub., stabilizator, tył wah. trójkątne, spręż, śrubowe; w wybr. modelach zaw. hydropneumatyczne.
► Usterki
• wycieki oleju z zespołu napędowego
• awarie stacyjki
• duży luz i nieszczelność przekładni kierowniczej
• zużycie końcówek drążków kierowniczych i hamulców
Ceny części w zł
reflektor 1359
błotnik przedni 1257
sprzęgło kompletne 1442
klocki hamulcowe (przód) 190
szyba drzwi przednich 433
napęd rozrządu 176
Mercedes 260 SE 2.6, 1990 r.
► Podsumowanie
Dla wielu entuzjastów stara klasa S jest ostatnim „prawdziwym” Mercedesem – bez plastików, za to z brzmieniem zamykanych drzwi, pozwalającym wierzyć w jej niezniszczalność. Wzorowo zabezpieczona antykorozyjnie, komfortowa i, choć droga w utrzymaniu, cieszy właściciela wiele lat. Długotrwałość Luksusowe wyposażenie Wysokie koszty utrzymania