III ’91: prezentacja nowej klasy S; IX ’92: debiut wersji coupe (SEC), jesień ’92: silniki V8 i V12 z czterema zaworami na cylinder; silniki 2.8 i 3.5 turbodiesel; III ’94: restyling; X 98: nowy model.
► Dane techniczne
Nadwozia: sedan: 4-drzw., wym. 5065/1886/1482 (Lang dl. 5113) mm, poj. bagaż. 525 l; coupe 2-drzw., szer. 1912; poj. bagaż. 505 l.
Silniki: benz. 6-cyl. rzędowe: 2.8/193, 3.2/231; V8: 4.2/279-286, 5.0/320; V12: 6.0/394-408; turbo-diesle: 6-cyl. 3.0/177, 3.5/150 KM.
Podwozie: napęd na tylne koła, skrzynia 5-bieg. man, 4-, 5-bieg. aut.; przód podwójne wahacze poprzeczne, sprężyny śrubowe, tyl oś wielowahaczowa; stabilizatory.
► Usterki
• awarie wyłącznika zapłonu i immobilisera
• uszkodzenia elektr. podnośników szyb i regulacji lusterek
• nieszczelności automatycznej skrzyni biegów i przekładni kierowniczej
Ceny części w zł
reflektor 1102
błotnik przedni 1305
sprzęgło kompletne 1765
klocki hamulcowe (przód) 346
szyba drzwi przednich 1630 napęd rozrządu 436
Mercedes S 320 3.2, 1993 r.
► Podsumowanie
Wielka rozmiarami, ale i komfortem klasa S odstrasza wysokimi cenami. Usprawiedliwia je przestronność, luksusowe wyposażenie, dobre właściwości jezdne, kultura pracy silników i wysoki poziom bezpieczeństwa. Godne polecenia są późniejsze roczniki, wolne od usterek początku produkcji.
Bardzo wysoki komfort Wysoki poziom bezpiecz. Kosztowne utrzymanie