V’97: wprowadzenie klasy M, pierwszego modelu z amerykańskiej fabryki Mercedesa; IX ’97: premiera wersji ML 230; IX ’99: prezentacja topowego modelu ML 55 AMG i turbodiesla ML 270 CDI.
► Dane techniczne
Nadwozia:5-drzwiowe; wym. 4587/ 2190/1820 mm; pojemność bagażnika 633/2020 l.
Silniki: benzynowe: 4-cyl. 2.3 16V/ 150 KM; 3.2 V6 18W218; V8 24 V 4.3/272, 5.5/347; turbodiesel z bezp. wtryskiem paliwa Common Rail: 5-cyl. 20V 2.7/163 KM.
Podwozie: stały napęd 4×4; konstr. ramowa; zawieszenie niezależne przód i tył podwójne trójkątne wahacze poprzeczne, drążki skrętne, sprężyny śrubowe, stabilizatory.
► Usterki
• niedostatki wykończenia w egzemplarzach z wczesnej produkcji
• awarie elektronicznego układu napędu na cztery koła
• zużyte końcówki drążków kierowniczych
Ceny części w zł
reflektor 874
błotnik przedni 1241
sprzęgło kompletne 1757
klocki hamulcowe (przód) 611
szyba drzwi przednich 361
napęd rozrządu 436
Mercedes M 230 2.3, 1994 r.
► Podsumowanie
Pierwszy Mercedes z Ameryki pod względem jakości wykończenia pozostawia sporo do życzenia. Właściwości jezdne na asfalcie są za to bez zarzutu. Elektronicznie sterowany system napędu na cztery koła 4-ETS nadaje się na nieutwardzone drogi, ale w trudny teren lepiej się nie zapuszczać.
Duży wybór silników Komfort i bezpieczeństwo Niska jakość wykończenia