Wiosna ’93: debiut modelu; lato ’95: drobna modernizacja, silnik 2.3 z kompresorem; zima ’96: kombi; VI ’97: face lifting i silniki V6 2.4 i 2.8; IV 98: diesle Common Rail; III 2000: nowy modeL
► Dane techniczne SM
Nadwozia: sedan: 4-drzw., wym. 4516/1723/1427 mm, poj. bagaż. 430 l; kombi: bagaż. 465/1510 l.
Silniki: benz.: 4-cyl.: 1.8/122 KM, 2.0/136, 2.0 lub 2.3 (kompr.)/192, 2.2/150, 2.3/150; V6: 2.4/170, 2.8/ 197, 3.6/280 (C 36 AMG); V8: 4.3/ 306 (C 43 AMG); diesle: 2.2/95, 2.5 turbo/150, Common Rail (wtrysk bezp.): 2.0/102, 2.2/125.
Podwozie: napęd na tylne koła, zaw. niezależne, przód podw. wah. poprz., tył oś wielowah.; stabilizatory.
► Usterki
• awarie immobilisera, zamka centralnego
• uszkodzenia przewodów wysokiego ciśnienia (diesle)
• defekty pomp paliwowej i wodnej
• niesprawna elektronika zapłonu
Ceny części w zł
reflektor 994
błotnik przedni 740
sprzęgło kompletne 1330
klocki hamulcowe (przód) 289
szyba drzwi przednich 249
napęd rozrządu 437
Mercedes C 1.8, 1995 r.
► Podsumowanie
Średnio przestronna limuzyna i stylowe kombi z niezbyt dużym bagażnikiem przekonują sprawdzoną, mało awaryjną techniką i wysoką jakością wykończenia. Nie bez znaczenia jest też prestiż aut z gwiazdą. Za to wszystko trzeba jednak sporo zapłacić: przy zakupie i w trakcie użytkowania. Bardzo solidne wykonanie Bogaty wybór silników Wysokie koszty