XI ’82: wejście na rynek; IX ’85: 190 E 2.3 i 2.6; IX 88: delikatny face lifting nadwozia; IV ’90: 190 E 1.8 (z wtryskiem paliwa) zamiast 190 z gaźnikiem; V ’93: klasa C zastępuje 190.
► Dane techniczne
Nadwozia: sedan: 4-drzw., wym. 4420/1445/1680 mm; bagaż. 410 l.
Silniki: benz. 4-cyl.: 1.8/109 KM, 2.0/90-122, 2.3/132-136, 2.3 16V/170-177 KM, 2.5 16W195; 6-cyl.: 2.6/160-166 KM; diesle: 2.0/ 72-75, 2.5/94, 2.5 turbo/122-126.
Podwozie: napęd na tylne koła, skrzynia 4- i 5-bieg. manualna, 4-bieg. automatyczna; zawieszenie niezależne, przód kolumny resorujące, tył oś wielowahaczowa, sprężyny śrubowe; stabilizatory.
► Usterki
• korozja na progach, krawędziach drzwi i nadkolach
• wycieki oleju
• uszkodzenia układu rozrządu
• awarie przedniej osi
• jednostronne działanie hamulca ręcznego
Ceny części w zł
reflektor 1010
błotnik przedni 538
sprzęgło kompletne 1169
klocki hamulcowe (przód) 154
szyba drzwi przednich 309
napęd rozrządu 571
Mercedes 190 1.8, 1992 r.
► Podsumowanie
Niezbyt przestronna limuzyna, we wczesnych rocznikach trapiona problemami z korozją. Także luzy w układzie kierowniczym i problematyczne właściwości jezdne nie odpowiadają prestiżowi marki. Najmocniejszą stroną jest wysoki komfort jazdy uzyskany dzięki zaawansowanemu zawieszeniu. Bogata gama silników Wysokie koszty użytków.Ubogie wyposażenie