III ’91: premiera modelu bazującego na Mazdzie 323 (nazwa w Japonii Eunos Presso); lato ’91: wariant AZ-3 (1.5 DOHC) na rynek Japonii; I ’94: wersja 1.6 16V DOHC; I ’99: zaprzestanie produkcji.
► Dane techniczne
Nadwozia: coupe 3-drzw. 4-os., wym. 4220/1695/1310 mm, poj. bagażnika 290/390 l.
Silniki: benz. 4-cyl. 1.6 16N//107 KM, moment obr. 134 Nm przy 3600 obr./min; V6: 1.8 24V/129 KM, 157 Nm przy 4500 obr./min.
Podwozie: napęd na przednie kota, skrzynie 5-bieg. man., 4-stop. automatyczna; zawieszenie niezależne, z przodu kol. resorujące, stabilizator, z tyłu układ wahaczy, kol. resorujące, stabilizator.
► Usterki
• ślady korozji na krawędziach drzwi i pokryw
• nieszczelny układ wydechowy
• nadmierne zużycie sprzęgła i skrzyni biegów
• awarie przegubów napędowych
• zużycie hamulców
Ceny części w zł
reflektor 2455
błotnik przedni 1577
sprzęgło kompletne 723
klocki hamulcowe (przód) 382
szyba drzwi przednich 558
napęd rozrządu 420
Mazda MX-3 1.6, 1996r.
► Podsumowanie
Atrakcyjne coupe dla początkujących sportowców. Dostępny w dwóch wersjach silnikowych, obu wartych polecenia. Pojemność wnętrza wystarczająca dla dwojga. Dobre właściwości jezdne i styl auta zachęcają do dynamicznej jazdy, dlatego oferowane auta bywają mocno wyeksploatowane. Atrakcyjna stylistyka
Dobre właściwości jezdne Wysokie ceny części