IX ’88: debiut limuzyny wielkopojemnej, początkowo dostępnej tylko na rynku amerykańskim (do oficjalnej europejskiej sieci sprzedaży trafiła w połowie lat 90.); VIII ’99: prezentacja nowej generacji.
► Dane techniczne
Nadwozia: minivan: 5-drzw., 5-7-os., wym. 4670/1825/1750 mm, poj. bagażnika 335/1060 l.
Silniki: benz. 4-cyl. 2.6 12V/123 KM (do ’95), V6: 3.0/148-157 KM, turbodiesel: 2.5/115 KM (od’97). Podwozie: napęd na tylne koła (najnowsza gen. na przednie), skrzynie 5-bieg. man. lub 4-bieg. automatyczna; zawieszenie z przodu niezależne, kolumny resorujące, z tyłu oś sztywna, spręż, śrubowe, drążek Panharda; stabilizatory.
► Usterki
• niedostatki wykończenia
• wycieki oleju z silnika i skrzyni
• awarie układu hamulcowego
• korozja układu wydechowego
• nadmierne zużycie elementów zawieszenia
Ceny części w zł
reflektor 1439
błotnik przedni 707
sprzęgło kompletne 1514
klocki hamulcowe (przód) 564
szyba drzwi przednich 574
napęd rozrządu 1046
Mazda MPV 3.0, 1995 r.
► Podsumowanie
Przestarzała zarówno pod względem rozwiązań technicznych, jak i zagospodarowania wnętrza. Przestronność ani przestrzeń bagażowa nie odpowiadają współczesnym vanom. Niski komfort jazdy, ale bezproblemowe właściwości jezdne i zadowalające osiągi. Niezłe wyposażenie. Dobra widoczność Słaba przestronność Przestarzała konstrukcja