Zaprojektowano go we włoskich pracowniach Italdesign, prototyp funkcjonalny powstał w amerykańskim oddziale studia, w Kalifornii. Nie jest to przypadek, ponieważ Buran ma kreować wizję pojazdu odpowiadającego wymogom zamożnej klienteli obu kontynentów. Powinien zatem oferować ten sam komfort zarówno podczas szybkiej jazdy po niemieckich autostradach, jak i statecznego pokonywania wielomilowych dystansów po drogach USA, zgodnie z tamtejszymi, rygorystycznymi limitami prędkości. Giugiaro pozostał przy tym wierny idei tworzenia samochodu „od środka”, polegającej na obudowywaniu sylwetką nadwozia przestronnego (rozstaw osi 2930 mm) wnętrza o łatwym dostępie. Dwu-ipółbryłowy kształt, z ledwie zaakcentowanym zarysem bagażnika, stwarza wrażenie bezpieczeństwa i solidności. Z zewnątrz ugruntowują je niewielkie w stosunku do płaszczyzn blach powierzchnie przeszklone. Masywny segment przedni kryje widlastą, ośmiocylindrową jednostkę napędową zapożyczoną z Maserati 3200 GT, usytuowaną podłużnie i przekazującą napęd stale na wszystkie koła. Dzięki czterem zaworom przypadającym na każdy cylinder i turbodoładowaniu rozwija ona moc 271 kW i moment obrotowy 491 Nm. Przedział pasażerski wyposażono w odsuwane elektrycznie drzwi tylne. Konstrukcja kadłuba o dużej sztywności strukturalnej (z szerokim słupkiem C) pozwoliła na rezygnację ze słupka środkowego, zatem wsiadanie i wysiadanie nie nastręcza żadnych trudności, także na ciasnych parkingach.
Drzwi przednie zawieszono tradycyjnie, na słupkach A. Płaska podłoga kabiny, z siedzeniami na prowadnicach, umożliwia swobodną aranżację przestrzeni: składane oparcia przekształcają indywidualne fotele w stoliki, np. pod komputer, a pełnozakresowa regulacja położenia siedzisk i oparć ułatwia dobór odpowiedniego ustawienia. Wysokie usytuowanie jadących osób zapewnia z jednej strony dobrą widoczność, z drugiej zaś prawidłową, anatomiczną pozycję. Centralna konsola jest ruchoma i może służyć nie tylko kierowcy i jego towarzyszowi, ale także trzem osobom podróżującym z tyłu. Jak przystało na auto luksusowe, elementy wykończenia wykonano ze szlachetnego, lakierowanego drewna, a tapicerkę ze skóry. Główne miejsce w zestawie wskaźników zajmują obrotomierz i zegar, które są stale widoczne, pozostałe instrumenty pozostająw ukryciu, ujawniając się w razie potrzeby.
Tablica przyrządów płynnie przechodzi w płaszczyzny drzwi. Centralny moduł grupuje urządzenia sterujące systemem nawigacji satelitarnej oraz radiem, klimatyzacją itp. Przez przeszklone panele w dachu można kontemplować uroki otaczającego krajobrazu. Szczątkowy na pozór segment tylny kryje niezbyt wielki, ale wystarczający bagażnik z odsuwaną do góry pokrywą, co chroni jadących przed wiatrem i zimnem w razie jej otwarcia.