XII ’94: debiut modelu „k” (Kappa); IV ’96: wersja coupe i kombi we współpracy z Pininfariną; ’98: nowe silniki: benzynowy 2.0 20V turbo i diesel 2.4 JTD z bezpośrednim wtryskiem paliwa.
► Dane techniczne
Nadwozia: sd: wym. 4687/1825/ 1462 mm; poj. bag. 525 l, kombi: poj. bagaż. 505/1500 l; coupe: dł. 4576 mm, poj. bagaż. 505 l.
Silniki: benz., 4 zaw./cyl.: 2.0 5-cyl./ 145-155 KM, 2.0 5-cyl. turbo/205-220, 2.4 5-cyl./175, 3.0 V6/204; turbodiesle, 5-cyl.: 2.4/124, 2.4 JTD/136 (z bezp. wtryskiem).
Podwozie: napęd na przednie koła, skrzynia 5-bieg. man, 4-bieg. aut.; zawieszenie niezal. przód i tył kol. resorujące, układ wahaczy.
► Usterki
• przepalenie uszczelki pod głowicą – wycieki oleju
• awaryjna instalacja elektryczna
• zawodne turbosprężarki (benzynowe i diesel)
• nieszczelny układ chłodzenia
Ceny części w zł
reflektor 975
błotnik przedni 936
sprzęgło kompletne 1123
klocki hamulcowe (przód) 360
szyba drzwi przednich 364
napęd rozrządu 319
Lancia k 2.0, 1998 r.
► Podsumowanie
Limuzyna zwana rządową (z racji tego, że od lat służyła naszym ministrom i politykom) powoli trafia do zwykłego klienta. Dobrze wyposażona, o dobrych własnościach jezdnych, przestronna i nieźle wykonana. Zainteresuje tego, kto szuka komfortu, a nie spotkania ze złodziejami.
Komfortowe wnętrze Dobre własności jezdne Drogie utrzymanie