’79: prezentacja modelu; ’86: turbodiesel; ’97: sportowa wersja Integrale ze stałym napędem wszystkich kół; 89: Integrale z silnikiem szesnasto zaworowym; ’93: druga generacja Lancii Delty.
► Dane techniczne
Nadwozia: htb: 5-drz., wym. 3895/ 1620/1355 mm, poj. bagażnika 260/1000 l, masa wł. od 1025 kg. Silniki: benzynowe, 4-cylindrowe: 1.3/75-78 KM, 1.5/76-80, 1.6/90-109, 1.6 turbo/132-140, 2.0 turbo 8V/177-185, 2.0 turbo 16V/196-211; diesel: 1.9 turbo/80.
Podwozie: napęd na koła przednie lub (w 2.0 turbo) stały 4×4, skrzynia 5-biegowa man.; zawieszenie niezależne, z przodu kolumny resorujące, z tyłu układ wahaczy.
► Usterki
• niska jakość wykończenia
• utrudniona zmiana biegów
• zużycie pierścieni synchronizatorów i półosi (zwłaszcza Integrale)
• korozja na krawędziach
• defekty sprężarki
Ceny części w zł
reflektor 579
błotnik przedni 611
sprzęgło kompletne 720
klocki hamulcowe (przód) 291
szyba drzwi przednich 184
napęd rozrządu 218
Lancia Delta 1.6, 1991 r.
► Podsumowanie
Delta znana jest przede wszystkim z rajdowych tras, gdzie odnosiła wiele sukcesów. Na giełdach reprezentowana jest głównie przez model 1.6, wytrwali znajdą też topowe odmiany z napędem 4×4. Samochód dla fanatyków -dobrze jeździ, jest funkcjonalny i nieźle wyposażony. Wyśmienite osiągi (2.0 t.) Trudna odsprzedaż Duża awaryjność