’92: wprowadzenie na rynek lekkiej terenówki Kia Sportage, wersje 5-drzwiowe z dtugim rozstawem osi, krótkie 3-drzwiowe i kabriolet; ’98: retusz nadwozia; ’99: face lifting auta.
► Dane techniczne
Nadwozia: 3-drzw., wym. 3760/ 1730/1650 mm, 5-drzw.: dł. 4245 mm; poj. bagażnika 520/1300 l. Silniki: benzynowe, 4-cylindrowe: 2.0/95 KM, 127 Nm; 2.0 16V/128 KM, 175 Nm; diesle: 2.0 turbo/83 KM, 127 Nm; 2.2/63 KM, 191 Nm.
Podwozie: napęd na tylne koła, dołączany na przednie, skrzynia 5-bieg. man. lub 4-bieg. aut.; zawieszenie przód niezal. wahacze poprzeczne, spręż, śrubowe, stabilizator, tył oś sztywna, spręż, śrubowe.
► Usterki
• wady fabrycznego immobilisera
• zakłócenia w pracy ABS spowodowane zabrudzeniem
• krótka trwałość podwozia przy eksploatacji w terenie (m.in. pękające tylne sprężyny)
Ceny części w zł
reflektor 804
błotnik przedni 605
sprzęgło kompletne 984
klocki hamulcowe (przód) 306
szyba drzwi przednich 308
napęd rozrządu 644
Kia Sportage 2.0, 1995 r.
► Podsumowanie
Połączenie cech samochodu osobowego i terenowego. Właściwości jezdne należą do przeciętnych. Komfortowo zestrojone zawieszenie jest powodem przechyłów nadwozia na zakrętach i mało precyzyjnego prowadzenia. Pocieszające jest, że SUV ten oferuje przestronne wnętrze.
Korzystna cena zakupu Wygodne, duże wnętrze Długa droga hamowania