Kia Joice – Kia Retona

Kia RetonaMinivan Kia Joice, zbudowany przy wykorzystaniu płyty podłogowej Hyundaia Santamo, przejętej z kolei z Mitsubishi Space Wagon poprzedniej generacji, mieści siedem osób. Jego dwulitrowy silnik DOHC 16V rozwija moc 102 kW i moment obrotowy 180 Nm. Przednie koła zawieszone są na kolumnach McPhersona, tylne na wahaczach podłużnych i sprężynach śrubowych. Auto może poruszać się z prędkością maksymalną 195 km/h, w teście miejskim zużywa 13,3 dm3 paliwa na 100 km, poza miastem – 7,5 dm3/100 km. Uniwersalne wnętrze można aranżować na wiele sposobów, składając fotele drugiego i trzeciego rzędu. Seryjne wyposażenie samochodu tworzą m.in. układ ABS, wzmocnienia boczne i poduszki powietrzne. Joice jest oferowany także w odmianach użytkowych.

Terenowa Kia Retona, stanowiąca cywilny wariant wojskowego pojazdu J-7 i sprzedawana przedtem pod marką Asia. Dostępna jest z otwartym lub zamkniętym nadwoziem o surowych liniach, przypominającym klasycznego jeepa. Pięciomiejscową karoserię osadzono na ramie podłużnicowej, w przednim niezależnym zawieszeniu zastosowano kolumny McPhersona, z tyłu zdecydowano się na stale napędzaną oś sztywną, resorowaną sprężynami śrubowymi. Poruszanie się w trudnych warunkach ułatwia dołączany napęd na przednie koła (do prędkości jazdy 60 km/h bez potrzeby zatrzymywania samochodu) oraz dwustopniowy reduktor. Moc znanego już z modelu Sportage dwulitrowego silnika benzynowego DOHC 16V wynosi 94 kW, moment obrotowy –    175 Nm. Dopuszczalną ładowność określono na 437 kg, prędkość maksymalną na 150 km/h. Zużycie paliwa w mieście sięga 12,8 dm3/ 100 km, poza nim – 9,3 dm3/ 100 km.