I ’86: następca modelu CJ – Wrangler, silniki 2.5 i 4.2; ’91: mocniejszy silnik 4.0 zamiast 4.2; ’93: opcyjnie ABS (do Wranglera 4.0); ’94: silnik 2,5-litrowy z przekładnią automatyczną.
► Dane techniczne
Nadwozia: 3-drzw.: wym. 3879/ 1676/1735 mm, poj. bagażnika 355/1225/1510 l, nadwozie otwarte, z hardtopem lub plandeką. Silniki: benzynowe: 2.5 4-cyl., wtrysk/106-128 KM, 188-190 Nm; 4.0 6-cyl., wtrysk/178-184 KM, 288-298 Nm; 4.2 6-cyl., gaźnik/ 112-173 KM, 285 Nm.
Podwozie: napęd na tylną oś, dołączany na przednią, skrzynia 5-bieg. man. lub 3-bieg. aut.; zaw.: przód i tył sztywne osie, resory piórowe.
► Usterki
• defekty wysprzęgnika sprzęgła,
• usterki hydraulicznych popychaczy zaworów,
• szybkie zużycie łożysk w mostach napędowych i satelitów mechanizmu różnicowego,
Ceny części w zł,
reflektor 1780
błotnik przedni 1484
sprzęgło kompletne 1198
klocki hamulcowe (przód) 687
szyba drzwi przednich 1749
napęd rozrządu 310
Jeep Wrangler 2.5, 1994 r.
► Podsumowanie
Wrangler to typowe amerykańskie auto terenowe – niewygodne, kanciaste i paliwożerne. Jest to wszędołaz, trudno znaleźć teren, który sprawiłby mu kłopot. Lekki, zwrotny, potrafi szybko się poruszać. Jego zadaniem jest ciężka praca w terenie. Mało awaryjny i łatwy do utrzymania w czystości. Dzielność w terenie Spore zużycie paliwa Niski komfort jazdy