I ’92: debiut Grand Cherokee podczas salonu w Detroit; XI ’95: 2,5-litrowy turbodiesel; I ’98: silnik 5.9 V8; IV ’99: wprowadzenie nowego modelu wyposażonego m.in. w turbodiesla 3.1 o mocy 140 KM.
► Dane techniczne
Nadwozia: wersja 5-drzw., wym. 4490/1760/1650 mm, poj. bagaż. 1135/2295 l; masa wł. od 1620 kg. Silniki: benzynowe: 4.0 6-cyl. rzędowy/177-184 KM, 5.2 V8/185-230 KM, 5.9 V8/249 KM; diesel: 2.5 turbo/116 KM.
Podwozie: trzy wersje ukł. napęd.: z dołączaną lub z odłączaną osią przednią, stały 4×4, skrzynia 5-bieg. man., 4-bieg. aut.; zawieszenie: osie sztywne, przód i tył sprężyny śrubowe, stabilizatory, drążki Panharda.
► Usterki
• awarie skrzyń automatycznych
• zużycie krzyżaków na wale napędowym
• defekty tylnego mostu
• wyeksploatowanie zawieszenia
• zacinające się podnośniki szyb
Ceny części w zł
reflektor 1336
błotnik przedni 1219
sprzęgło kompletne 1399
klocki hamulcowe (przód) 687
szyba drzwi przednich 700
napęd rozrządu 302
Jeep Grand Cherokee 4.0, 1998 r.
► Podsumowanie
Niewielki na zewnątrz, przestronny w środku. Powstał na bazie Cherokee, poprzez wydłużenie rozstawu osi i zmianę tylnego zawieszenia. Barokowy luksus i komfort, wszędzie skóra i sterowanie elektryczne. Pomimo bojowego wyglądu nie posiada dużych możliwości pokonywania przeszkód. Wysoki prestiż marki Komfort, bogate wyposaż. Bardzo wysokie spalanie