’74: pierwszy Jeep Cherokee; ’84: prezentacja nowszej wersji; ’87: silnik 4-litrowy; ’89: wprowadzenie ABS; ’91: wzrost mocy; ’97: zmiany stylistyczne; 2001 wprowadzenie następcy.
► Dane techniczne
Nadwozia: 3-, 5-drzw.: wym. 4240-4285/1790/1620 mm; poj. bagażnika 1010/2035 l; masa własna od 1440 kg, ład. od 675 kg.
Silniki: benzynowe: 2.5 4-cyl./118-132 KM, 4.0 6-cyl./168-193 KM; diesle: 2.1 turbo/80-88 KM, 2.5 turbo/116 KM.
Podwozie: napęd na tylne koła lub 4×4; skrzynia 4-, 5-bieg. manualna lub 4-bieg. automat; zawieszenie: osie sztywne, przód sprężyny śrubowe, tył resory piórowe.
► Usterki
• uszkodzenia podwozia: wahaczy, amortyzatorów
• wycieki oleju
• awarie automatycznej skrzyni
• hałasujący dyferencjał
• pęknięte podłużnice
• zużycie łożysk kół
Ceny części w zł
reflektor 1463
błotnik przedni 1526
sprzęgło kompletne 1198
klocki hamulcowe (przód) 687
szyba drzwi przednich 1113
napęd rozrządu 302
Jeep Cherokee 2.5, 1995 r.
► Podsumowanie
Luksusowa limuzyna zdolna do szybkiej jazdy po asfaltach i do poruszania się w trudnym terenie. Wnętrze w stylu amerykańskich limuzyn, posiada wszystkie dodatki uprzyjemniające jazdę. Diesle pochodzą z Europy: 2.1 z Renault, 2.5 td z VM, godny uwagi za oszczędność i moc. Solidne wykonanie Duże spalanie (benz.) Kosztowny serwis