’68: premiera luksusowej limuzyny serii XJ; X ’86: modyfikacja nadwozia; XI ’89: modernizacja karoserii (sylwetka, wnętrze); X ’94: zmiana modelu; X 97: restylizacja samochodu, jako XJ8.
► Dane techniczne
Nadwozia: sedan: 4-drzw. wymiary 4990/1795/1360 mm, poj. bagażnika 430 l, masa wł. od 1735 kg. Silniki: benz., 6-cyl. 24-zaworowe: 3.2/199-219 KM, 4.0/226-252, 4.0 sprężarka/320; benz. V12: 5.3/225-295, 6.0 V12/302-337.
Podwozie: napęd na tylną oś, skrzynia 5-biegowa manualna lub 3-, 4-bieg. automatyczna; zawieszenie niezależne, przód wahacze poprzeczne; tył układ wahaczy; sprężyny śrubowe, stabilizatory.
► Usterki
• wycieki płynu z układu chłodzenia
• spadek skuteczności działania układu hamulcowego
• drobne defekty instalacji elektrycznej
• nietrwałe amortyzatory
• korozja wydechu
Ceny części w zł
reflektor 1230
błotnik przedni 1820
sprzęgło kompletne 3400
klocki hamulcowe (przód) 485
szyba drzwi przednich 1130
napęd rozrządu 1200
Jaguar XJ 3.2, 1993 r.
► Podsumowanie
Istotnymi zaletami Jaguara są prestiż i styl, z jakim nosi się ta brytyjska marka. Trudno o lepsze powiązanie dynamiki i luksusu. Jaguary z serii XJ mają bardzo bogate wyposażenie standardowe. Niestety, aż do końca lat 80. samochody miały za słabe hamulce i występowało w nich zbyt wiele usterek. Komfort i dynamika jazdy Zbyt duża usterkowość Drogi w utrzymaniu