JAGUAR
W 1922 r. dwaj młodzi zapaleńcy motocyklowi William Lyons i William Walmsley założyli w Blackpoole spółkę Swallow Sidecar Company z kapitałem zakładowym 1000 funtów szterlingów. Spółka, jak to wynika już z samej nazwy, produkowała przyczepy motocyklowe.
W 1926 wytworzyły się warunki do produkowania również nadwozi samochodowych. Odpowiednim obiektem okazał się mały Austin Seven, popularny samochód o bardzo prostej konstrukcji. Wraz ze zmianą profilu produkcyjnego nazwa firmy zmienia się na The Sidecar and Coachbuilding Co.
Zbyt mała parcela w Blackpoole zmusiła rozrastającą się firmę do znalezienia nowych terenów pod budowę zakładów w Coventry. Wychodziły stąd interesujące nadwozia dla Morris Covley’a, Fiata 509 A, Wolseley Horneta, Standarda i innych marek.
Pierwszy własny samochód, oznaczony SS, wzorowano na 6-cylindrowcu firmy Standard. Zaprezentowano go publiczności na londyńskim Salonie Samochodowym. Typ SS był niskim, optycznie długim samochodem z krótką kabiną kierowcy i oddzielnym bagażnikiem, umieszczonym z tyłu wozu wraz z kołem zapasowym. Były to elementy stosowane wówczas przez najbardziej znanych stylistów nadwozi, takich jak: Figoni, Van Vooren i inni.
Firma wypuszczała w tym czasie limuzyny, kabriolety i samochody sportowe z silnikami o pojemności skokowej 1,5, 2,5 oraz 3,5 litra. Najbardziej udanym modelem owego okresu był typ SS 100, 3,5-litrowy, uznany za najszybszy i najsłynniejszy przedwojenny Jaguar.
Po II wojnie światowej w 1946 r. rozpoczęto produkcję w zakładach pod nową nazwą — Jaguar Cars Ltd. Usiłując zmodernizować przestarzałe modele, William Lyons rozwinął i skonstruował nowy samochód sportowy XK 120, z silnikiem 6-cylindrowym 2 X OHC i pojemności skokowej 3442 cm3. Samochód o tłoczonym z blachy aluminiowej nadwoziu wzorowano na udanym BMW 328. Do wyścigów w Le Mans był używany zmodyfikowany typ XK 120 C, z silnikiem 6-cylindrowym o mocy 185kW (250 KM). On też zapoczątkował serię sukcesów sportowych w latach 1951, 1953, 1955, 1956 i 1957. W sezonie 1956 — 1957 firma oficjalnie zrezygnowała z udziału w zawodach sportowych.
William Lyons otrzymał tytuł szlachecki za wkład Jaguara w rozwój przemysłu samochodowego.
W 1960 r. spółka Jaguar Cars Ltd. zakupuje firmę Daimler wraz z jej udziałami w zakładach BSA. W osiem lat później dzięki fuzji z grupą Leylanda powstał największy koncern brytyjskiego przemysłu samochodowego — British Leyland, w którym jednak sir William Lyons zachował charakter swojej marki.